۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد سیستم سرمایشی ندارد

ایرنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 08:43
مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: مطابق آخرین پایش فنی، ۷۰ درصد ناوگان به سیستم سرمایشی سالم مجهز و ۳۰ درصد فاقد سیستم سرمایشی عملیاتی است.

محسن شریعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۹۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی به سیستم کولر تجهیز شده‌اند اما حدود ۲۵ درصد از این تعداد به دلایل مختلف از جمله فرسودگی قطعات، نیاز به تعمیرات تخصصی با اختلال یا عدم کارکرد مناسب کولر مواجهند.

وی اضافه کرد: افزایش ناگهانی فشار کاری کولرها با شروع فصل گرما و استفاده مداوم، فرسودگی ناوگان و قطعات سرمایشی در برخی اتوبوس‌ها و زمان‌بر بودن فرآیند تأمین برخی قطعات خاص از جمله دلایل بروز مشکل در سیستم گرمایشی ناوگان است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: این سازمان متعهد است با تامین قطعات و افزایش ظرفیت تعمیراتی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن درصد اتوبوس‌های دارای سرمایش موثر را به شکل محسوس افزایش دهد.

شریعتی افزود: مطالبه شهروندان درباره سرمایش ناوگان به‌حق و اولویت‌دار است و ضمن عذرخواهی بابت برخی کاستی‌ها، با بسیج ظرفیت‌های فنی و مدیریتی، موضوع رفع نقص سیستم‌های سرمایشی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در مشهد ۸۵۰ دستگاه عمر بیش از ۱۰ سال دارند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.