خواهر کیم جونگ اون: کره شمالی هرگز از سلاح هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 17 خرداد 1405 - 08:58
خواهر کیم جونگ اون گفت که کره شمالی هرگز از سلاح هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی، اعلام کرد که جایگاه کره شمالی به‌عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای «برگشت‌ناپذیر» است و پیونگ‌یانگ هیچ‌گونه تهدید یا فشار برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود را نخواهد پذیرفت.

وی در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، تأکید کرد که وضعیت هسته‌ای این کشور «خطی بدون بازگشت» است و فارغ از پذیرش یا عدم پذیرش دیگران، یک واقعیت غیرقابل انکار محسوب می‌شود.

 

کیم یو جونگ همچنین اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره هدف مشترک واشنگتن و پکن برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را رد کرد و از آمریکا خواست «رویای خلع سلاح هسته‌ای» این کشور را کنار بگذارد.

وی با اشاره به فروش احتمالی بمب‌های هدایت‌شونده آمریکا به کره جنوبی، این اقدام را نشانه‌ای از تهدیدات نظامی علیه کشورش دانست و گفت پیونگ‌یانگ برای حفظ امنیت و حاکمیت خود به تقویت توان دفاعی و هسته‌ای ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.