افزایش ۱۶ درصدی خرید گندم در استان فارس

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 09:41
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رشد ۱۶ درصدی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

احد بهجت حقیقی، یکشنبه ۱۷ خرداد در نشست جهادکشاورزی فارس با اشاره به اینکه عملیات برداشت از نیمه دوم فروردین ماه در شهرستان‌های جنوبی استان شروع شد تصریح کرد: این عملیات تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، تا کنون بالغ بر ۴۴۰ هزار تن گندم در استان تولید شده که از این میزان بیش از ۳۱۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از یک میلیون تن گندم در استان فارس از کشاورزان خریداری شود.

بهجت حقیقی بیان کرد: برداشت محصول گندم از سطح ۷۵ هزار و ۲۰۷ هکتار گندم آبی و ۹۶ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم دیم در ۲۰ شهرستان استان به پایان رسیده است.

رئیس جهادکشاورزی فارس با اشاره به وضعیت کشت گندم در استان گفت: استان فارس دارای ۲۷۰ هزار هکتار گندم آبی و ۱۷۸ هزار هکتار گندم دیم است.  

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل روند خرید محصول افزود که با همکاری اداره کل تعاون روستایی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی ۱۴۰ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان فارس تجهیز و در حال دریافت محصول کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: ناوگان ماشین‌آلات برداشت آمادگی کامل دارد و با ۲۹۳ کمباین سنگین و ۹۱۴ کمباین سبک عملیات برداشت محصول را در ۳۷ شهرستان استان بر عهده دارد.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.