وقتی غرب مازندران ۶ ساعت در دسترس نبود/ اختلال شبکه مخابراتی رفع شد

ایرنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 09:45
رامسر- ایرنا- شبکه تلفن همراه و اینترنت در شهرهای غربی مازندران که از ساعت ۲۲ شب گذشته به دلیل بروز حادثه در محدوده شهرستان چالوس دچار اختلال گسترده شده بود، با تلاش تیم‌های فنی و عملیاتی از ساعت چهار بامداد امروز یک‌شنبه به حالت پایدار بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از اواخر وقت شنبه‌شب قطع ناگهانی آنتن‌دهی تلفن همراه و شبکه اینترنت در بخش‌های وسیعی از شهرهای غرب استان مازندران و مناطقی از شهرستان چالوس، موجب بروز مشکل در ارتباطات شهروندان و مسافران این منطقه شد.

در این ارتباط رئیس اداره مخابرات شهرستان رامسر روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: کانون اصلی بروز این اختلال گسترده، وقوع حادثه‌ای در محدوده غربی شهرستان چالوس و حوالی منطقه «نمک‌آبرود» بود که باعث شد شبکه ارتباطی در بخش‌های وسیعی از غرب استان تحت تأثیر قرار گیرد.

سجاد نیکنام افزود: به محض شناسایی منشأ اختلال، هشت تیم عملیاتی و فنی برای بررسی ابعاد حادثه و بازگرداندن دسترسی کاربران به شبکه ارتباطی تلفن همراه و اینترنت به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به سرعت عمل تیم‌های امدادی مخابرات خاطرنشان کرد: با تلاش بی‌وقفه گروه های اعزامی و پس از انجام عملیات‌های فنی لازم، سرانجام در ساعت چهار بامداد امروز، اختلال پیش‌آمده به‌طور کامل رفع شد و در حال حاضر پایداری کامل در شبکه ارتباطی سراسر منطقه برقرار است.

به گزارش ایرنا، غرب مازندران به دلیل موقعیت ویژه گردشگری و حجم بالای ترافیک مخابراتی، از مناطق حساس در پایداری زیرساخت‌های ارتباطی استان محسوب می‌شود.

وقتی غرب مازندران ۶ ساعت در دسترس نبود/ اختلال شبکه مخابراتی رفع شد

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.