مدیرکل انتقال خون خوزستان: کمبودی در گروه‌های خونی نداریم

ایرنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 13:38
اهواز - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: هیچ کمبودی در هیچ‌یک از گروه‌های خونی وجود ندارد و ذخایر خون در شرایط مطمئن قرار دارد، اما نیاز به اهدای خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است.

علی فیضی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از مردم خوزستان درخواست کرد به عنوان یک نیاز همیشگی، با اهدای خون به بیماران نیازمند از جمله مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی کمک کنند تا دغدغه تامین خون و فرآورده‌های آن را نداشته باشند.

وی به شرایط اهداکنندگان خون اشاره کرد و افزود: داشتن حداقل ۱۷ سال سن تمام، نداشتن بیماری‌های خاص و واگیردار، وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم و میزان هموگلوبین مناسب (برای مردان حداقل ۱۳ و برای بانوان حداقل ۱۲.۵ گرم در دسی‌لیتر) از جمله شرایط عمومی اهدای خون است و مردان حداکثر چهار بار و بانوان سه بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

فیضی ادامه داد: فاصله زمانی اهدای خون حداقل هشت هفته بین هر بار اهدای خون است که برای بانوان مجرد ۶ هفته در نظر گرفته شده است.

مدیرکل انتقال خون خوزستان خاطرنشان کرد: اهدای خون یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین راه‌ها برای نجات جان انسان‌ها است و این اقدام نوع‌دوستانه برای سلامت خود فرد اهداکننده نیز فواید زیادی دارد.

بر اساس این گزارش، در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۵، ۲۶ هزار و ۶۹۹ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۲۲ هزار و ۹۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

از مجموع اهداکنندگان خون در این بازه زمانی، ۲۲ هزار و ۳۵۶ نفر مرد و ۶۲۱ نفر زن بوده‌اند و ۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر نیز اهداکننده مستمر بوده‌اند.

۲ مرکز اهدای خون در مناطق «چهارشیر» و «امانیه» اهواز و همچنین مراکزی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، دزفول، اندیمشک، بهبهان، مسجدسلیمان، ایذه، شوشتر و ماهشهر فعال هستند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.