۲۱۰ کودک بد و بی‌سرپرست خراسان شمالی تحت پوشش بهزیستی

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 14:10
مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲۱۰ کودک بد و بی‌سرپرست خراسان شمالی تحت پوشش بهزیستی استان است.

محمدرضا کاظم‌زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۵۲ فرزند بی‌سرپرست در سال گذشته به خانواده‌های متقاضی سپرده شدند. این اقدام با هدف فراهم کردن بستری امن و پایدار برای رشد و تعالی کودکان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تا سن ۱۸ سالگی در مراکز نگهداری می‌شوند و این امر به معنای الزام واگذاری نیست، برخی نگهداری‌ها موقتی است.

کاظم‌زاده با اشاره به اینکه بیشتر فرزندان واگذار شده به خانواده‌های متقاضی، کودکان زیر دو سال هستند، بیان کرد: تمام خانواده‌ها راغب به نگهداری و قبول فرزندان زیر دو سال هستند، اما تعداد متقاضیان فرزندخواندگی زیاد و کودک زیر دو سال کم است، بنابراین نمی‌توانیم به تمام نیازهای آنان پاسخ دهیم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست، تحت پوشش مراکز نگهداری بهزیستی استان قرار دارند که هدف اصلی ما، انتقال آن‌ها از محیط‌های نهادی به محیط‌های خانوادگی است. این کودکان در انتظار فرصتی هستند تا با طی کردن فرآیندهای قانونی، در محیطی پایدار و در کنار خانواده‌های واجد شرایط، از حمایت‌های عاطفی و اجتماعی لازم برخوردار شوند.

کاظم زاده تصریح کرد: سال گذشته، ۱۳۳ خانواده متقاضی فرزندخواندگی بودند این در حالی است که مجموع فرزندان تحت پوشش این اداره کل ۵۲ نفر بود در نتیجه با بررسی‌های دقیق و کارشناسانه، تلاش می‌کنیم تا بهترین و مناسب‌ترین خانواده‌ها را برای سرپرستی این فرزندان انتخاب کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.