ثبت ۲۹۷ فوتی و بیش از ۵ هزار مصدوم در حوادث رانندگی خراسان جنوبی طی یک سال

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 14:32
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از جان‌باختن ۲۹۷ نفر در حوادث رانندگی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در همین مدت ۵ هزار و ۶۷ نفر نیز در سوانح رانندگی مصدوم شدند.

عباس عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در پزشکی قانونی استان، طی سال گذشته ۲۹۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۴۴ نفر مرد و ۵۳ نفر زن بودند.

وی افزود: بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در شهریورماه با ۴۵ نفر و مردادماه با ۳۶ نفر ثبت شده است، در حالی که کمترین تعداد فوتی‌ها مربوط به خرداد و بهمن‌ماه و هر کدام با ۱۵ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این مدت ۵ هزار و ۶۷ نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند که ۳ هزار و ۴۸۱ نفر مرد و یک هزار و ۵۸۶ نفر زن بودند.

عزیزی با اشاره به محل وقوع حوادث منجر به مصدومیت گفت: بخش قابل توجهی از مصدومان مربوط به سوانح برون‌شهری بوده و پس از آن حوادث درون‌شهری قرار دارد.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از سرعت غیرمجاز، توجه به خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و استفاده از تجهیزات ایمنی افزود: کاهش تلفات و مصدومان حوادث رانندگی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مسئول و مشارکت جدی شهروندان است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به سهم بالای تصادفات جاده‌ای در آمار تلفات استان، توجه به ایمنی راه‌ها و ارتقای فرهنگ رانندگی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.