طوفان گردوخاک در راه خراسان جنوبی؛ هشدار نارنجی صادر شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 خرداد 1405 - 15:12
بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از اواخر وقت یکشنبه تا جمعه، وزش باد شدید و گردوخاک، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سمیه لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی اظهار کرد: بر اثر تقویت گرادیان فشار، از اواخر وقت یکشنبه ۱۷ خرداد تا جمعه ۲۲ خرداد، وزش باد شدید و گردوخاک در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در برخی ساعات، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا رخ خواهد داد و در نقاط مستعد، به‌ویژه روز دوشنبه، احتمال وقوع طوفان گردوخاک و بروز خسارت وجود دارد.

لطفی با بیان اینکه شهرستان‌های عشق‌آباد، حاجی‌آباد، زیرکوه، نهبندان، سربیشه، اسدیه، خوسف، بشرویه، طبس، فردوس، سرایان، بیرجند و قاینات تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند، گفت: خسارت به سازه‌های موقت، آسیب به تأسیسات و سازه‌های سبک، شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از جمله پیامدهای این شرایط جوی است.

وی بر استحکام سازه‌های موقت، خودداری از توقف خودرو در کنار درختان کهنسال و ساختمان‌های نیمه‌کاره، احتیاط در ترددهای بین‌شهری و استفاده از ماسک در زمان آلودگی هوا تأکید کرد و گفت: از سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی خواستاریم تا حد امکان از حضور در فضای باز خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: دمای هوا امروز تا فردا به طور موقت بین ۲ تا ۵ درجه سلسیوس افزایش پیدا می‌کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.