حفاری نخستین چاه توسعه‌ای میدان گازی بلال

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 16:24
توسعه میدان گازی بلال با اولویت عملیات حفاری چاه‌ها و همزمان ساخت عرشه سکوی بهره‌برداری در یارد خرمشهر در حال اجراست. در تازه‌ترین گام فنی این پروژه، حفاری نخستین چاه توسعه‌ای میدان به پایان رسید و پیشرفت مهندسی، ساخت و نصب عرشه به ۴۵ درصد ارتقاء یافت.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا ثقفی -مدیرعامل گروه پتروپارس- اعلام کرد توسعه میدان گازی بلال با اولویت عملیات حفاری چاه‌ها و همزمان ساخت عرشه سکوی بهره‌برداری در یارد خرمشهر در حال اجراست. در تازه‌ترین گام فنی این پروژه، حفاری نخستین چاه توسعه‌ای میدان به پایان رسید و پیشرفت مهندسی، ساخت و نصب عرشه به ۴۵ درصد ارتقا یافت.

ثقفی با اشاره به شتاب عملیات اجرایی در میدان بلال گفت: پس از تکمیل ساخت و نصب جکت و استقرار دکل، عملیات حفاری چاه‌های این میدان آغاز شد. رانش لوله‌های هادی برای ۸ حلقه چاه و عملیات Tie-back چاه توصیفی BLG-۸ به انجام رسید. در یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه توسعه، نخستین چاه توسعه‌ای میدان با نام BLG-۱۰ حفاری شد و عملیات نمودارگیری مخزنی آن نیز تکمیل شد. 

فرشید شهریاری- مدیر طرح توسعه میدان گازی بلال- در تشریح جزئیات فنی گفت: جکت چهارپایه سکو با ارتفاع ۷۵ متر و وزن ۱۷۶۰ تن، دارای ۱۵ اسلات حفاری است. چهار پایل این جکت در مجموع ۱۲۵۶ تن وزن دارد و در عمق ۶۵ متری خلیج فارس نصب شد. همچنین تکمیل سازه عرشه نیز ۵۶ درصد پیشرفت دارد و در مجموع، پیشرفت مهندسی، ساخت و نصب سکو به ۴۵ درصد رسیده است.   

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.