نماینده یزد: سمن‌های راکد در استان دوباره فعال شوند

ایرنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 16:58
یژد- ایرنا- نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: فعال شدن و احیای سمن‌ها و تشکل های مردم نهاد غیرفعال و راکد در استان یزد باید اولویت اصلی اقدامات خانه تشکل‌ها در این استان باشد و ما نیز هر گونه کمک و حمایتی را در این زمینه خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، محمد صالح جوکار، روز یکشنبه در دیدار مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری و هیئت رییسه خانه تشکل های مردم نهاد استان یزد افزود: خوشبختانه روحیه جوانی اعضای خانه تشکل‌های مردم‌نهاد، نوید بخش فعالیت مستمر و موفقیت در نقش راهبردی و راهبری این نهاد است و باید طی ایجاد سازوکاری برای فعال‌سازی تشکل‌های راکد برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: انرژی جوانی در این حوزه باید جهت بهتر شدن و اثربخشی بیشتر کارها و همچنین در مسیر ارتقای سرمایه اجتماعی استان هدایت شود چرا که هر گونه هزینه در این حوزه باعث کاهش آسیب های اجتماعی شده و سرمایه گزاری برای آینده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای مدنی در پیشبرد اهداف کشور نیز اثر گزار هستند و یکی از برنامه های مجلس شورای اسلامی این است که تشکل ها و نهادهای مردمی را به صورت قانونی سر و سامان دهد تا بستر فعالیت برای آن‌ها هموارتر شده و چالش‌های حقوقی و اجرایی‌ آنها نیز رفع شود.

تشکل های مردم نهاد راکد در استان یزد باید حمایت و دوباره فعال شود

جوکار ادامه داد: نقش خانه تشکل‌ها نباید فقط اقدامات اجرایی باشد، بلکه باید نقش راهبردی و راهبری را داشته باشد و باید این محل بستری امن برای فعالیت سایر سمن‌ها و تشکل های مردم نهاد شده و حمایت‌های لازم را از آن‌ها به عمل آورد.

وی اظهار داشت: البته اعتمادسازی در جامعه بسیار اهمیت دارد و تنها از راه بیان شفاف عملکرد و شفاف‌سازی اقدامات امکان پذیر است همچنین از شما به عنوان خانه تشکل های استان درخواست دارم تا ظرفیت تشکل‌های موجود را به دقت بررسی و تمام ظرفیت‌های مردمی استان را بکارگیری کنید .

علی صالحی، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این دیدار گفت: خانه تشکل‌های مردم‌نهاد استان یزد برای نخستین‌بار در کشور در این استان تشکیل شد و در راستای تعاملات بین‌بخشی و افزایش همکاری سمن‌ها و تشکل ها خدمت رسانی می کند.

علی صالحی اظهار داشت: سمن‌ها و تشکل ها به عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند اما گاها مشکلاتی پیش می آید که بدلیل کند بودن روند اداری باعث توقف کار آنها می شود و لذا خانه تشکل ها که هیئت مدیره آن با رای مستقیم سمن ها انتخاب شده اند، می تواند به عنوان نماینده و رابط در کوتاه ترین زمان این مشکل را رفع کند و همه ساز و کارهای قانونی نیز وجود دارد .

در این نشست اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل خانه تشکل های مردم نهاد استان یزد نیز مواردی را مطرح کرده و از طرف نماینده مردم پاسخ داده شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.