افزایش ۷.۵ درصدی مصرف برق در کرمانشاه

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 17:10
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از افزایش ۷.۵ درصدی مصرف برق در کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

جعفر الفتی‌نیا، روز یکشنبه ۱۷ خرداد در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به روند افزایشی مصرف برق در استان، گفت: برای نمونه پیک مصرف برق شب گذشته (۱۶ خرداد) در کرمانشاه ۷۸۵ مگاوات بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷.۵ درصدی داشته و این میزان افزایش، عدد بالایی است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود پیک مصرف برق امسال در کرمانشاه به هزار مگاوات برسد و امیدواریم با همراهی مشترکان در بخش‌های مختلف، از این پیک هزار مگاواتی عبور نکنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با بیان اینکه هنوز مدیریت مصرف برق در بخش خانگی اعمال نشده و تلاش هم این است که خاموشی در بخش خانگی نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای این منظور نیازمند همراهی همه بخش‌ها هستیم.

الفتی‌نیا با اشاره به اینکه همراهی ادارات می‌تواند به میزان قابل توجهی به مدیریت مصرف برق کمک کند، اظهار کرد: تقاضا داریم ادارات و دستگاه‌ها دیزل ژنراتورهای خود را وارد مدار کنند و حتی اگر نیاز است یک مانور برای راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای ادارات و دستگاه‌ها برگزار کنیم.

به گفته الفتی نیا، هر اندازه که ادارات در زمینه مصرف برق همراهی داشته باشند، مدیریت مصرف در برخش خانگی و صنعت کمتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حامد حسینی سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز با اشاره به آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف برق در کرمانشاه، گفت: اکنون مدیریت مصرف برق در بخش چاه‌های کشاورزی به مدت پنج ساعت در روز اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۲ مگاوات از مدیریت مصرف برق را در بخش کشاورزی اعمال کردیم، افزود: امسال بنا داریم این میزان به ۸۴ مگاوات برسد، البته نه از طریق اعمال فشار بیشتر به بخش کشاورزی، بلکه از طریق شناسایی افرادی که سال گذشته با دستکاری انشعاب، خود را از خاموشی معاف می‌کردند و امسال بنا داریم عدالت را برای این گروه رعایت کنیم.

سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بنا داریم امسال نهایت همراهی را با بخش تولید و صنعت نیز داشته باشیم و کمترین میزان مدیریت مصرف و خاموشی را در این بخش‌ها اعمال کنیم.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.