هشدار زرد هواشناسی در کرمان؛ کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته ادامه دارد

ایرنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 18:39
کرمان - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور هشدار سطح زرد، از افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و احتمال اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان از بعدازظهر دوشنبه تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بر اساس این هشدار، از بعدازظهر دوشنبه ۱۸ خرداد تا جمعه ۲۲ خردادماه، به دلیل انتقال ریزگرد از استان‌های مجاور و وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا در مناطق مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین غلظت غبار نیز از شب دوشنبه تا روز پنجشنبه مورد انتظار است و تمامی مناطق استان به‌ویژه نیمه شمالی، نوار شرقی و مناطق جنوبی تحت تأثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

این شرایط جوی می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌ای، کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و همچنین شکستن شاخه برخی درختان شود.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان نیز از شهروندان و دستگاه‌های اجرایی خواسته است ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، از پارک خودرو در مجاورت درختان و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کرده و در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم را رعایت کنند.

همچنین استفاده از ماسک، به‌ویژه برای گروه‌های حساس، و رعایت نکات ایمنی در فعالیت‌های عمرانی توصیه شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.