قلعه‌نویی: فیفا موضوع ویزای کاوران ایران را اصلاح کند/ درباره ما مسائل اخلاقی رعایت نشد

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 18:51
سرمربی تیم ملی فوتبال با انتقاد از رفتار آمریکا در دادن ویزا به کاروان ایران ایراز امیدواری کرد این رفتار اصلاح شده و از این به بعد دیگر چنین رفتارهایی تکرار نشود.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی پس از ورود تیم ملی فوتبال ایران به تیخوانا مکزیک در گفت‌وگو با تلویزیون فیفا، اظهار کرد: اگر تلاش‌های جیانی اینفانتینو، رئیس(فیفا)، ماتیاس گرافستروم(دبیرکل) و سایر مقام‌های مسئول در فدراسیون جهانی نبود، الان این‌جا نبودیم. البته گلایه‌ای هم داریم. با تیمی که ۲۱ ساعت روی هوا بوده و قرار است ۸ روز دیگر مسابقه بدهد، این رفتارها درست نیست.

او افزود: براساس مسائل فنی باید هفته قبل این‌جا بودیم. زیرا اختلاف ساعت ۱۲ ساعته نیاز به ۲ هفته تطبیق‌پذیری دارد. در این تورنمنت‌ها جدا از مسائل فنی باید موارد اخلاقی و انسانی رعایت شود. درباره ما این مسائل رعایت نشده است. هرچند ملت و کشور بزرگ ایران در دهه‌های گذشته به این رفتارها عادت کرده‌اند.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: صحبت من با ۴۷ مربی دیگر حاضر در جام جهانی این است تیمی که قرار است ۸ روز دیگر در جام جهانی بازی کند تا ۲ روز قبل بلاتکلیف بود. اگر تلاش‌های فیفا نبود هم الان اینجا نبودیم. 

قلعه‌نویی اضافه کرد: پس از این که تکلیف بازیکنان و کادرفنی مشخص شد، کادر مدیریتی، مدیر اجرایی و رسانه ما نمی‌توانند در مسابقات باشند. از شما سوال می‌کنم این چه رفتاری است؟ امیدوارم این رفتار اصلاح شده و از این به بعد دیگر چنین رفتارهایی تکرار نشود.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان که مزین به نام شهدای "میناب ۱۶۸" است، ۲ پیام مهم برای دنیا دارد. ابتدا پیام مظلومیت، انسانیت، افتخار و اقتدار ملت بزرگ و کشور ایران و دومی مسائل فنی که امیدواریم از این لحاظ هم نماینده خوبی برای کشومان باشیم. باز هم از فیفا تشکر می‌کنم اما بدانید از این رفتارها ناراحت هستیم. قطعا در گذشته چنین رفتارهایی رخ نداده و امیدواریم در جام جهانی آینده نیز برای هیچ تیمی اتفاق نیفتد.

سرمربی تیم ملی درباره شانس این تیم برای صعود از مرحله گروهی برای نخستین بار در اولین جام جهانی ۴۸ تیمی، گفت: توضیح فنی می‌دهم که ۴۸ تیمی شدن مسابقات کار را سخت‌تر می‌کند. در جام جهانی ۳۲ تیمی سه شانس داشتید زیرا شاید با ۳ بازی، به جمع ۱۶ تیم می‌رفتید اما در جام جهانی ۴۸ تیمی، با صعود از مرحله گروهی فقط یک شانس برای رسیدن به جمع ۱۶ تیم دارید.

قلعه‌نویی عنوان کرد: مثلا در جام جهانی قبلی ایران در بازی اول از انگلیس ۶ گل خورد. بازی دوم با ولز را برد و اگر در دیدار سوم یک مساوی می‌گرفت، صعود می‌کرد. وقتی تعداد تیم‌ها بالاتر می‌رود کار سخت‌تر می‌شود. خیلی خوشحالم که سریع‌ترین صعود را داشتیم و اگر قرار بود ۲ تیم از آسیا به جام جهانی بیاید، ایران و ژاپن بودند. برخی دوستان بدون مطالعه مسائل فنی می‌گویند با ۴۸ تیمی شدن کار راحت‌تر است اما در مرحله بعدی فقط یک شانس برای صعود دارید و کارتان سخت‌تر است.

علیرضا جهانبخش نیز درباره چهارمین حضور خود در جام جهانی، گفت: خیلی خوشحالم این‌جا هستم. برای کل تیم تجربه متفاوتی خواهد بود و خدا را شکر این شانس را دارم در چهارمین جام جهانی حضور پیدا کنم. امیدوارم تجربه خوبی برای خودم و تیم باشد.

او درباره این که چه قدر امیدوار است تیم ملی در نخستین جام جهانی ۴۸ تیمی تاریخ، برای اولین بار از گروهش صعود کند؟ گفت: خدا را شکر شرایط تیمی ما مثبت و خوب است. اردوی خیلی خوبی را در ترکیه پشت سر گذاشتیم. در مکزیک هم به این سمت می‌رویم که تورنمنت خوبی داشته باشیم. قطعا هدف ما کسب بهترین نتایج است اما بهتر است بازی به بازی پیش برویم. 

این بازیکن تیم ملی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام تمرکز ما روی بازی با نیوزیلند است. امیدوارم بازی خوبی شود و در ادامه هم بتوانیم تورنمنت خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.