تأکید پادشاه اردن بر لزوم تثبیت آتش‌بس میان ایران و آمریکا

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 19:26
پادشاه اردن امروز در دیدار و گفت‌وگو با رئیس پارلمان عراق بر لزوم تثبیت آتش‌بس میان تهران و واشنگتن تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، ملک عبدالله دوم در ین دیدار با «هیبت الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، بر لزوم تشدید تلاش‌ها برای تحکیم و تثبیت آتش‌بس بین ایالات متحده و ایران و تضمین امنیت و حاکمیت کشورهای عربی تأکید کرد.

پادشاه اردن همچنین درباره سوءاستفاده از اوضاع منطقه به عنوان بهانه‌ای برای تحمیل واقعیتی جدید در قدس، کرانه باختری و غزه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز درباره نوار غزه اظهار داشت: اسرائیل در حال تنگ‌تر کردن حلقه محاصره حماس در غزه است و در حال حاضر ۵۰ درصد از خاک نوار را کنترل می‌کند و انتظار می‌رود که این کنترل به زودی به ۷۰ درصد برسد.

او برای حماس خط و نشان کشید و گفت: اسرائیل اجازه نخواهد داد حماس دوباره مسلح شود یا به اسرائیل آسیب برساند و به حذف رهبران برجسته آن ادامه خواهد داد.

از طرفی یسرائیل کاتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهارات جنگ افروزانه خود گفت: ما در پاسخ به حمله حزب‌الله به اسرائیل، ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار دادیم.

امروز همچنین «ایال زامیر» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از نوار غزه در توجیه جنایات خود در غزه ادعا کرد: «ارتش در حال تقویت کنترل عملیاتی خود بر روی زمین و ادامه تضعیف قدرت حماس است. ما تا زمانی که به هدف خود یعنی از بین بردن سلاح‌های این جنبش دست پیدا نکنیم، به عملیات خود ادامه خواهیم داد، هدفی که در مورد آن مصالحه نخواهیم کرد.»

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.