تشدید اوضاع در کشمیر پاکستان؛ ۴ پلیس کشته و ۲۰‌ نفر زخمی شدند

ایرنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 23:47
اسلام‌آباد - ایرنا - تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و اشرار مسلح که مسوولان دولتی در کشمیر تحت کنترل پاکستان آنان را وابسته به یک گروه سیاسی منحله می دانند، جان دست کم ۴ نیروی پلیس را گرفته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، اوضاع در بخش‌های مختلف منطقه خودمختار کشمیر که تحت کنترل دولت فدرال اسلام‌آباد قرار دارد، پس از اعصاب یک گروه سیاسی به نام "کمیته اقدام" و اعتراض آنان به انتخابات آتی مجلس در این منطقه، تشدید شده و دولت اسلام‌آباد بیش از ۱۳ هزار نفر از نیروهای امنیتی بیشتری به کشمیر اعزام کرده است.

فرمانده پلیس کشمیر پاکستان اعلام کرد که درپی درگیری مسلحانه اشرار وابسته به کمیته اقدام به نیروهای امنیتی، چهار پلیس کشته و ۲۰ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

دولت خودمختار آزاد جامو و کشمیر پاکستان پیشتر طی فرمانی، کمیته اقدام را منحل کرد. از سوی دیگر مسوولان سیاسی کمیته اقدام نیز روز سه‌شنبه این هفته را فراخوان دادند تا اعتصاب کامل در سراسر این منطقه به اجرا گذاشته شود.

کشمیر پاکستان یک منطقه خودمختار است که نمایندگان پارلمان آن با رای مستقیم مردم این منطقه انتخاب می شوند و نخست وزیر نیز از میان جناح دارای اکثریت کرسی در مجلس قانون ساز انتخاب خواهد شد. رئیس جمهور منطقه کشمیر نیز از سوی دولت فدرال (اسلام‌آباد) منصوب می شود.

قرار است ۵ مرداد امسال (۲۷ ژوئیه) انتخابات در کشمیر تحت کنترل دولت پاکستان برگزار شود اما این روزها مخالفت ها بر برخی مسائل داخلی و انتخاباتی تشدید شده و در تازه‌ترین آن ۷۲ نفر از اعضای وابسته به کمیته اقدام بازداشت شده‌اند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.