ترامپ: از نتانیاهو می‌خوام به حمله ایران پاسخ ندهد

الف دوشنبه 18 خرداد 1405 - 00:31
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب به آکسیوس گفت: همین با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس می‌گیرم و به او می‌گویم که به حمله ایران پاسخ ندهد.

به گزارش ایرنا، این در حالی است که وی دقایقی پیش نیز به فاکس نیوز گفت: به ایران می‌گویم که موشک‌هایتان را شلیک کردید. کافی است. به میز مذاکره بازگردید و توافق کنید.

وی افزود که ایران «به توافق نزدیک بود» و واشنگتن تلاش کرد تا از تبادل آتش و تشدید تنش جلوگیری کند.

ترامپ در ادامه گفت: حملات ایران به کسی آسیبی نرساند. امیدوارم اسرائیل تلافی نکند. اگر بی‌بی (نتانیاهو) متقابلا به آنها حمله کند مثل ۴۷ سال گذشته یا ۳۰۰۰ سال گذشته ادامه خواهد داشت.

ترامپ افزود: ما به توافق نهایی با ایران بسیار نزدیک هستیم. این یک توافق خوب خواهد بود. من نمی‌خواهم به دلیل آنچه که اکنون اتفاق می‌افتد، از هم بپاشد.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: همین الان با بی‌بی تماس می‌گیرم و به او می‌گویم که تلافی نکند. هر کدام از آنها خوش گذراندند. اسرائیل حمله خود را انجام داد و ایران حمله خود را انجام داد. ما به حمله دیگری نیاز نداریم.

این اظهارات پس از آن صورت گرفت که حمله موشکی به رژیم صهیونیستی انجام شد و آژیرهای هشدار در مناطق گسترده‌ای از جمله جولان، طبریا، صفد، العفوله، ناصره، کرمیئل، جنوب حیفا، الجلیل مرکزی، الخضیره و شهر حیفا به صدا درآمد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.