هرگونه حمله صهیونیستی به ایران را حمله مشترک آمریکا و اسرائیل تلقی خواهیم کرد

خبرآنلاین دوشنبه 18 خرداد 1405 - 01:54
علی صفری، مشاور سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: لبنان بخش اساسی توافق آتش‌بس است.

به گزارش خبرآنلاین، علی صفری در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین تصریح کرد: نقض آتش‌بس توسط اسرائیل در لبنان با وجود توافق آتش‌بس ادامه یافت. ما بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد، پاسخی دفاعی به نقض آتش‌بس دادیم.

به گزارش ایسنا، مشاور سخنگوی وزارت خارجه ایران در این گفت‌وگو تاکید کرد: آمریکا بارها توافق آتش‌بس با ایران را علیه سواحل و کشتی‌های ما نقض کرد و به صهیونیست‌ها برای حمله به لبنان چراغ سبز نشان داد. اگر مسیر دیپلماتیک شکست بخورد، وارد مرحله جدیدی خواهیم شد و ایران توانایی‌ها و آمادگی لازم برای ادامه نبرد را دارد.

طبق گفته این مقام ایرانی، جمهوری اسلامی در روزهای اخیر شاهد پیشرفت در مسیر دیپلماتیک بوده، اما این پیشرفت با نقض‌ها و تحریکات مداوم آمریکا همراه بوده است.

در ادامه این گفت‌وگو صفری گفت: هرگونه حمله صهیونیستی به ایران را به عنوان حمله مشترک آمریکا و اسرائیل تلقی خواهیم کرد. در مرحله سرنوشت ساز و مهمی هستیم؛ یا به جنگ ادامه می‌دهیم یا تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم.

صفری خاطرنشان کرد: اگر واشنگتن در مورد قصد خود برای جلوگیری از تشدید تنش جدی است، باید رژیم صهیونیستی را برای توقف حملات خود در لبنان تحت فشار قرار دهد. ما بر لزوم توقف جنگ در همه جبهه‌ها، به ویژه در لبنان، تأکید کردیم. ایران لبنان، مردم و مقاومت آن را رها نخواهد کرد.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.