انگلیس: ‌ازسرگیری جنگ در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 02:23
وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به تحولات منطقه گفت: از سرگیری جنگ بین ایران و اسرائیل به نفع هیچ‌کس نیست.

به گزارش ایسنا، ایوِت کوپر وزیر خارجه انگلیس در واکنش به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و پاسخ موشکی ایران به این تجاوزات گفت آنها باید خویشتنداری کنند و فوراً برای کاهش تنش تلاش کنند.

به گزارش النشره، وزیر امور خارجه بریتانیا تاکید کرد: مذاکرات باید برای دستیابی به صلحی که منجر به احیای کامل تجارت جهانی شود، ادامه یابد.

این اظهارات در حالی است که سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس‌های تلفنی جداگانه با ایوِت کوپر، هاکان فیدان وزرای امور خارجه انگلیس و ترکیه وفیلد مارشال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای در پی پاسخ ایران به نقض مکرر آتش بس در لبنان توسط رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

در عین حال وزارت امور خارجه ایران درباره ضربات دفاعی یکشنبه شب ایران علیه اهداف رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی بیانیه‌ای را منتشر کرد.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر عزم جدی ملت ایران برای دفاع قاطع از امنیت و منافع ملی خود در هر نقطه‌ای که تشخیص بدهد، یادآوری می‌کند که آتش‌بس در لبنان، بخش لاینفک تفاهم آتش‌بس مورخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ بود و دولت آمریکا مسئولیت مستقیم در قبال نقض‌های آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی و پیامدهای مترتب بر آن و نیز هر گونه افزایش تنش در منطقه دارد. جمهوری اسلامی ایران هشدار می‌دهد که هر گونه ماجراجویی شرورانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان یا جمهوری اسلامی ایران، با پاسخ کوبنده و همه‌جانبه نیروهای مسلح شجاع ایران مواجه خواهد شد.

پیشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مورد هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی رامات دیوید در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و تصریح کرد: عملیات امشب یک اعلام اخطار بود و در صورت تکرار تجاوزات پاسخ ها گسترده تر خواهد بود و تمام اهداف آمریکایی ـ صهیونیستی را در منطقه در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.