رژیم صهیونیستی گذرگاه‌های غزه را بست

خبرگزاری مهر دوشنبه 18 خرداد 1405 - 04:35
رژیم صهیونیستی در پی حمله موشکی ایران، تمامی گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه را تا اطلاع ثانوی مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد تمامی گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه را در پی تحولات امنیتی اخیر و حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی تا اطلاع ثانوی بسته است.

واحد هماهنگی فعالیت‌های دولت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی (کوگات) اعلام کرد این تصمیم بر اساس ارزیابی‌های امنیتی اتخاذ شده و شامل همه گذرگاه‌های منتهی به غزه است.

این نهاد صهیونیستی مدعی شد که بسته شدن گذرگاه‌ها تأثیری بر وضعیت انسانی در غزه نخواهد داشت و ادعا کرد میزان کمک‌های غذایی وارد شده به این منطقه از زمان اجرای آتش‌بس از نیازهای غذایی ساکنان فراتر رفته است.

در مقابل، نهادهای بین‌المللی بارها نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار داده‌اند. بر اساس برآوردهای سازمان ملل، این منطقه با کمبود شدید مواد غذایی، آب آشامیدنی، خدمات بهداشتی، تجهیزات پزشکی و سوخت روبه‌رو است.

همچنین ده‌ها هزار آواره فلسطینی همچنان در مراکز اسکان موقت و در شرایط دشوار زندگی می‌کنند و سازمان‌های امدادی هشدار داده‌اند هرگونه توقف طولانی‌مدت در ورود کمک‌ها می‌تواند بحران انسانی در غزه را تشدید کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.