2 میلیون دلار از هر کشتی/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از وضعیت تردد در تنگه هرمز گزارش داد

خبرآنلاین دوشنبه 18 خرداد 1405 - 06:46
فارس نوشت: هم‌زمان با اجرای طرح دریافت بهای خدمات از کشتی‌های عبوری تنگه هرمز کارشناسان همچنان نظرات ضدونقیضی برای کنترل هوشمند بر روی تنگه هرمز دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هم‌زمان با اجرای طرح دریافت بهای خدمات از کشتی‌های عبوری تنگه هرمز کارشناسان همچنان نظرات ضدونقیضی برای کنترل هوشمند بر روی تنگه هرمز دارند.

به روایت فارس، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، محسن زنگنه، اعلام کرد که در حال حاضر از هر کشتی عبوری از تنگه هرمز به‌طور میانگین بین ۱.۵ تا ۲ میلیون دلار دریافت می‌شود.

پیش از این، علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس، اردیبهشت‌ماه سال جاری در سفر اعضای کمیسیون عمران به بندرعباس و بازدید از تنگه هرمز، از تدوین طرح مدیریت تنگه هرمز در ۱۲ بند خبر داده بود.

بر اساس اطلاعات رسیده، برای اجرای این طرح، مجموعه‌ای با همکاری وزارت اقتصاد و تحت نظارت شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است. مبالغ دریافتی نیز مطابق قانون بودجه به خزانه واریز و در محل‌های تعیین‌شده هزینه می‌شود.

بخشی از این پرداخت‌ها نقدی نیست و در قالب تتر، کالا یا تهاتر انجام می‌شود؛ به‌طوری که برخی کشتی‌ها به‌جای پرداخت پول، کالا یا خدمات ارائه می‌کنند و ارزش آن از مبلغ قابل پرداخت کسر می‌شود.

31216

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.