«وسواس زیاد» فدراسیون دوومیدانی برای تعداد نفرات اعزامی به ناگویا

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 18 خرداد 1405 - 08:11
نایب رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: وسواس ما برای تعداد نفرات اعزامی به ناگویا بیشتر از کمیته ملی المپیک است.

هاشم صیامی درباره عملکرد کاروان ایران در مسابقات جوانان آسیا که با کسب 3 مدال نقره همراه بود، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: ایران با 6 ورزشکار به هنگ‌کنگ رفت و توانست سه مدال نقره بدست بیاورد. در این تیم 2 دختر و 4 پسر حضور داشتند که هر سه مدال توسط دختران کسب شد. در واقع دختران تیم ایران نتیجه خوبی کسب کردند، اما عملکرد پسران خوب نبود. توقع داشتیم که 4 پسر اعزامی به هنگ‌کنگ بتوانند رکوردهایی که در ایران به ثبت رسانده بودند، در آنجا هم تکرار کنند، اما موفق به این کار نشدند. 

وی ادامه داد: بلافاصله پس از بازگشت تیم از هنگ‌کنگ، جلسه‌ای برگزار کردیم و مسائل مختلف و دلایل ثبت این عملکرد مطرح شد. باید آنالیز خوبی داشته باشیم تا بتوانیم رکوردهای این ورزشکاران را ارتقا دهیم و در رویدادهای بعدی نتایج بهتری کسب کنیم.

صیامی عنوان کرد: انتظار کسب حداقل یک طلا را داشتیم؛ به ویژه در پرتاب وزنه، اما این اتفاق رخ نداد. نماینده ایران در این ماده رکوردهای خوبی داشت و شانس کسب مدال طلا بود. در این دوره دو ورزشکار رده سنی نوجوانان را هم اعزام کردیم تا با قرار گرفتن در شرایط ویژه، بتوانند در دوره‌های بعدی نتایج خوبی بگیرند و روی سکو بروند.

نایب رئیس فدراسیون دوومیدانی با تمجید از عملکرد 2 دختر اعزامی گفت: هانیه شه‌پری و مریم احمدی مدال‌هایشان را با رکورد بسیار خوبی کسب کردند و در آینده از این 2 دختر توانمند بیشتر خواهیم شنید.

وی درباره سهمیه‌های دوومیدانی در بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا خاطرنشان کرد: صحبتی که با کمیته ملی المپیک داشتیم، اعزام 12 تا 13 نفر بوده است. حس می‌کنم اگر ورزشکاران تا مهلت نهایی اعزام اسامی بتوانند رکوردهای خوبی ثبت کنند و رنک خوبی داشته باشند، کمیته المپیک هم مشکل برای اعزام افراد شانس مدال نداشته باشد. تاکنون 12، 13 سهمیه به ما اعلام شده، مگر اینکه کسی خودش را به رکوردهای موردنظر برساند.

صیامی تصریح کرد: نگاه احسان حدادی رئیس فدراسیون این است که اگر کسی شانس مدال نداشته باشد، اعزام نشود. در واقع دوست ندارد کسی را بی‌دلیل به بازی‌ها بفرستد و وسواس فدراسیون بیشتر از کمیته ملی المپیک است. باید کسانی بروند که در حد شانس مدال باشند و بتوانند رقابت کنند. فدراسیون دنبال سهمیه زیاد نیست، بلکه به دنبال اعزام کسانی است که شانس مدال داشته باشند. اگر کسی شایستگی حضور نداشته باشد، خودمان اقدام می‌کنیم.

وی گفت: یکی از اقدامات خوب در فدراسیون، برگزاری مسابقات مختلف است. از زمانی که حدادی آمده، علاوه بر اردوهای دائمی، مسابقات را پشت سر هم برگزار می‌کند. هر مسابقه به اندازه 10-20 جلسه تمرینی ارزشمند است و رئیس فدراسیون به دنبال آن است که از این طریق، رکوردها و شرایط ورزشکاران را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.