به گزارش ایرنا، مهدی زندیهوکیلی یکشنبه شب در آیین رونمایی از گنبد مرمتشده امامزاده سید سلطان محمد(ع) تفرش، با قدردانی از مشارکت مردم، دستگاههای اجرایی و متولیان امر در مرمت این بنای ارزشمند افزود: موضوع مرمت این امامزاده طی سالهای گذشته در دستور کار قرار داشت و با وجود برخی دیدگاهها و حساسیتها درباره شیوه اجرای کار، روند مرمت با نظارت دستگاههای تخصصی دنبال شد.
وی تصریح کرد: امروز شاهد به ثمر نشستن این تلاشها و رونمایی از بنایی هستیم که در آن خواست مردم با نظرهای تخصصی دستگاههایی همچون میراث فرهنگی و اوقاف همسو شده است، اتفاقی که رضایت عمومی را به همراه دارد و فلسفه اصلی خدمترسانی نیز همین جلب رضایت مردم است.
استاندار مرکزی با اشاره به جایگاه معنوی امامزاده سید سلطان محمد(ع) و ارتباط این بقعه متبرکه با خاندان مقام معظم رهبری بیان کرد: استان مرکزی به واسطه انتساب سه تن از رهبران انقلاب اسلامی به این خطه، از جایگاه ویژهای برخوردار است و این افتخار، مسئولیت مدیران و مردم را سنگینتر میکند.
زندیهوکیلی در ادامه با اشاره به ظرفیتهای گردشگری تفرش گفت: این شهرستان به واسطه برخورداری از جاذبههای طبیعی، مذهبی، تاریخی و معماری ارزشمند، ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطبهای گردشگری استان مرکزی و کشور را دارد و مرمت این بقعه نیز در راستای تقویت زیرساختهای گردشگری مذهبی قابل ارزیابی است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری در تفرش میتواند به افزایش ماندگاری مسافران، رونق اقتصادی، ایجاد گردش مالی و بهبود معیشت مردم منجر شود و از این رو مهمترین برنامه توسعهای استان برای این شهرستان بر محور گردشگری متمرکز شده است.
استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در سالهای اخیر از جمله ساماندهی معابر، کفسازی، احیای فضاهای تاریخی و توجه به جاذبههای گردشگری افزود: اگرچه محدودیتهای مالی موجب کندی برخی پروژهها شده است، اما مسیر توسعه شهرستان به درستی ترسیم شده و آینده روشنی پیش روی تفرش قرار دارد.
زندیه وکیلی بر ضرورت تدوین و اجرای طرح جامع برای توسعه و ساماندهی این بقعه متبرکه تاکید کرد و گفت: با همکاری اوقاف، میراث فرهنگی و مشارکت مردم میتوان امکانات مورد نیاز برای میزبانی از زائران و برگزاری مناسبتهای مذهبی را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری بناهای تاریخی فرآیندی مستمر است، اظهار کرد: مرمت اینگونه آثار به دلیل شرایط اقلیمی و فرسایش طبیعی نیازمند مراقبت دائمی است و باید از ظرفیت متخصصان و نیروهای مجرب برای صیانت از این میراث ارزشمند بهره گرفت.
استاندار مرکزی گفت: با تداوم همکاری مردم و مسئولان، زمینه توسعه هرچه بیشتر ظرفیتهای گردشگری، فرهنگی و مذهبی تفرش فراهم شده و این شهرستان به جایگاه شایسته خود در عرصه گردشگری دست یابد.
شهرستان تفرش با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.














