افت ولتاژ برق شهرستان زهک و دستور فرماندار برای رفع این مشکل

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 09:25
فرماندار شهرستان زهک گفت: میزان افزایش دمای هوا در این ماه‌های سال، مصرف برق را افزایش داده و باید برای پیشگیری از ناترازی، مدیریت مصرف را جدی گرفته و رعایت آن را از خودمان آغاز کنیم.

روح‌الله جهانتیغ دوشنبه ۱۸ خرداد با حضور میدانی در مناطقی از شهر زهک و بررسی میزان بار برق منازل مشترکین، افزود: به‌طور ناخواسته شرایط اقلیمی و دمای هوا در منطقه، مردم را به سمت استفاده بیشتر از تجهیزات سرمایشی سوق می‌دهد و انجام آن اجتناب‌ناپذیر است، اما شهروندان می‌توانند با تغییر الگوی مصرف خود، میزان مصرف برق را کاهش دهند.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از بروز ناترازی‌های برقی در شهرستان، هر کس مسئولیتی را بر دوش خود دارد و همان‌طور که ورود برق به منازل مشترکین بر عهده متولیان حوزه برق شهرستان است، مصرف بهینه و حفظ آن بر عهده مردم بوده و آنان هستند که با نوع مصرف خود تصمیم می‌گیرند تا چه زمانی برق داشته باشیم.

جهانتیغ افزود: خاموش کردن لامپ‌ها هنگام خروج از اتاق یا خانه، کاهش تعداد لامپ‌های منازل و فروشگاه‌ها، تنظیم سیستم‌های سرمایشی روی دمای اطمینان ۲۳ درجه و از برق جدا کردن دستگاه‌های برقی پس از استفاده، از جمله موارد ساده‌ای هستند که با رعایت آن‌ها می‌توان از بروز ناترازی‌های برقی به‌راحتی پیشگیری کرد.

فرماندار زهک در پایان گفت: مجموعه نهادهای مرتبط در تأمین و توزیع برق ساکنان شهرستان به‌طور مستمر برای پیشگیری از بروز هرگونه اختلال در برق‌رسانی به مشترکان تلاش می‌کنند و باید هر چه سریعتر نقاط دارای مشکل رفع شود، اما این تلاش بدون مشارکت و همراهی مردم و نقش‌آفرینی آنان ثمربخش نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.