افزایش ۳.۷۵ برابری آبدهی چاه طارند در آستانه تابستان

خبرگزاری مهر دوشنبه 18 خرداد 1405 - 09:55
پیشوا- فرماندار پیشوا از پایان عملیات احیاء و بازسازی چاه شماره یک مجتمع آبرسانی طارند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید دانش آموز از پایان عملیات احیاء و بازسازی چاه شماره یک مجتمع آبرسانی طارند خبر داد و گفت که با اجرای این طرح، آبدهی چاه از حدود ۴ لیتر بر ثانیه به ۱۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

فرماندار پیشوا اظهار داشت: به دلیل افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش دبی چاه‌های منطقه، چاه شماره یک این مجتمع با کاهش قابل توجه آبدهی مواجه شده بود که در همین راستا، شرکت آب و فاضلاب پیشوا نسبت به احیاء و بازسازی آن اقدام کرد.

وی افزود: عملیات لایروبی، شستشو و آزمایش پمپاژ با هدف افزایش ظرفیت و بهره‌وری چاه انجام شد که نتایج حاصله رضایت‌بخش بوده و موجب افزایش آبدهی از ۴ به ۱۵ لیتر بر ثانیه شده است.

فرماندار پیشوا با اشاره به عمق حدود ۲۰۰ متری این چاه، خاطرنشان کرد: برداشت آب از لایه‌های آب شیرین در این عمق انجام می‌شود که نقش مهمی در تأمین پایدار و ارتقای کیفیت آب شرب منطقه دارد.

دانش‌آموز تأکید کرد: پس از پایان آزمایش‌های فنی و خروج تجهیزات آزمایش پمپاژ، پمپ جدید متناسب با شرایط فعلی نصب خواهد شد و طی روزهای آینده چاه مجدداً وارد مدار بهره‌برداری می‌شود تا تابستان امسال با کمترین تنش آبی در روستاهای تحت پوشش این مجتمع سپری شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.