به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عادل شهرزاد در توضیح این خبر افزود: کمیته تخصصی املاک با هدف صیانت از بیتالمال و شفافسازی حقوقی و نیز با رویکرد نظارت حداکثری، مستندسازی و تعیین تکلیف وضعیت حقوقی املاک تحت مدیریت این ادارهکل، تشکیل شده است.
وی با تاکید بر اهمیت مدیریت داراییهای دولتی، اظهار کرد: صیانت از املاک و مستغلات متعلق به دولت، نه فقط یک تکلیف اداری، بلکه ضرورتی راهبردی برای حفظ زیرساختهای میراثی و گردشگری استان است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان خاطرنشان کرد: این کمیته، مرجع اصلی تصمیمگیری برای مدیریت، تثبیت و بهرهبرداری بهینه از این داراییها خواهد بود.
شهرزاد با اشاره به ثبت قانونی و شفافسازی اسناد مالکیت، ادامه داد: بانک جامع اطلاعات املاک با بروزرسانی مستندات ثبتی و حقوقی، بهعنوان مرجع پایش هرگونه تغییرات کاربری یا تعرضات احتمالی در این کمیته به کار گرفته میشود.
وی بیان کرد: این اقدام راهبردی، بیانگر عزم جدی میراثفرهنگی هرمزگان برای مدیریت کارآمد داراییها و پیشگیری از آسیب به املاک دولتی و میراثی استان است.
به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان در نشست خبری اعلام کرده بود یکی از چالشهای اصلی این اداره کل، مسائل حقوقی مرتبط با حریم و محدوده آثار تاریخی است که به همین منظور، کمیته حقوقی تشکیل شده تا همه پروندهها بررسی شود که در این بین چندین مجوز ساخت غیرقانونی در زمینهای گردشگری استان باطل شده است.
بیش از ۳۰۰ مکان و بنای تاریخی در هرمزگان وجود دارد و همچنین در حال حاضر ۷۰ هزار نفر در این استان دارای گواهی صنایع دستی هستند.













