آغاز بازگشت ۶۵۰ حجاج هرمزگانی از سرزمین وحی

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 09:59
بندرعباس - ایرنا - مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: ۶۵۰ حجاج هرمزگانی از امروز تا ۲۳ خردادماه از فرودگاه شیراز به کشور باز می‌گردند.

علی اصغر دهقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از زائران هرمزگانی امسال در قالب پنج کاروان برای حج تمتع اعزام شده بودند که ۳۹۸ نفر از زائران هرمزگانی خانم و ۲۵۲ نفر آقا بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه تعطیلی فرودگاه‌های هرمزگان از زمان جنگ تحمیلی سوم، حجاج هرمزگانی با پنج پرواز از جده به شیراز منتقل خواهند شد تا از آنجا نیز به صورت زمینی به استان انتقال داده شوند.

مدیر حج و زیارت هرمزگان بیان کرد: زائران هرمزگانی از ۱۵ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال به صورت زمینی به زاهدان و از آنجا با سه پرواز به مدینه منتقل شده بودند.

دهقانی اظهار کرد: زائران هرمزگانی پیش از حضور در مکه، هفت روز در شهر مدینه حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه حج و زیارت استان بر این است، که فرآیند اعزام، اسکان، انتقال و بازگشت حجاج با کمترین مشکل و در نهایت آرامش انجام شود.

به گزارش ایرنا، امسال بیش از ۸۶ هزار و ۷۰۰ نفر از زائران و عوامل اجرایی در کشور به حج تمتع اعزام شدند که پروازهای رفت زائران از هفتم اردیبهشت ماه آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به پایان رسید.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.