به گزارش ایرنا، شهردار منطقه ۱۹ از اجرای مجموعهای از پروژههای عمرانی و ترافیکی با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به بهشت زهرا(س)، کاهش گرههای ترافیکی محدوده بلوار علامه عسگری و ورودی اصلی آرامستان خبر داد و گفت: این اقدامات شامل بهسازی مسیرهای موجود، ایجاد دسترسیهای جدید محلی، اصلاح هندسی معابر و اجرای عملیات گسترده آسفالت و جدولگذاری در محورهای منتهی به بهشت زهرا(س) است.
حسین اخگرپور با اشاره به اهمیت روانسازی ترافیک در محورهای منتهی به بهشت زهرا(س) اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد شهروندان به ویژه در ایام تعطیل و مناسبتهای خاص، مجموعهای از پروژههای عمرانی و ترافیکی به منظور کاهش بار ترافیکی، افزایش ایمنی و تسهیل دسترسی به دربهای مختلف حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته و بخش قابل توجهی از آن به اجرا رسیده است.
شهردار منطقه ۱۹ در تشریح نخستین بخش این اقدامات گفت: عملیات بهسازی مسیر دسترسی به پارکینگ ضلع جنوبی حرم مطهر بهشت زهرا(س) با اجرای ۲ هزار مترمربع تراش و روکش آسفالت، ۵۰۰ تن آسفالت و ۴۰۰ متر جدولگذاری به انجام رسیده است که نقش مؤثری در ارتقای کیفیت تردد و ساماندهی دسترسیهای این محدوده خواهد داشت.
وی در ادامه به پروژه ایجاد دسترسی از بلوار علامه عسگری به درب بابالسلام بهشت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: این پروژه با هدف کاهش گرههای ترافیکی ورودی اصلی بهشت زهرا(س) در انتهای بزرگراه شهید هاشمی اجرا شده و شامل ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع عملیات عمرانی، اجرای بیش از یک هزار و ۶۵۰ تن آسفالت، ۱۷۰۰ متر کانیو و جدول رفیوژ میانی و همچنین اصلاح هندسی مسیر است که نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی و تسهیل دسترسی شهروندان ایفا میکند.
اخگرپور همچنین از اجرای یک مسیر دسترسی محلی جدید از خروجی بلوار علامه عسگری به سمت انتهای بزرگراه شهید هاشمی و درب بابالشهدا خبر داد و گفت: این پروژه با هدف ایجاد مسیر جایگزین برای دسترسی به درب بابالسلام و کاهش تراکم ترافیکی در ایام پرتردد در حال اجراست. در این طرح، عملیات عمرانی در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۵۰ مترمربع، با اجرای حدود ۶۰۰ تن آسفالت و بیش از ۶۰۰ متر جدولگذاری در دست انجام است.
شهردار منطقه ۱۹ در پایان خاطرنشان کرد: تعریض و اصلاح هندسی بلوار علامه عسگری نیز به عنوان یکی از پروژههای مهم این محور در دستور کار معاونت فنی و عمران قرار دارد و اجرای آن نقش مؤثری در افزایش ظرفیت عبوری و بهبود وضعیت ترافیکی محدوده خواهد داشت.
نقشه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران در مناطق ۲۲ گانه
بر اساس آخرین آمار نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران، میانگین نوسازی ناوگان در مناطق ۲۲ گانه شهر به ۸۳ درصد رسیده است.
در این میان، مناطق ۲، ۱۳ و ۱۷ با تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی ناوگان، در وضعیت مطلوب قرار دارند و بخش قابل توجهی از مناطق نیز به سطح بالایی از نوسازی دست یافتهاند.
توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با هدف ارتقای کیفیت خدمات، افزایش ایمنی سفرهای شهری، بهبود رفاه شهروندان و کاهش آلایندگیهای زیستمحیطی بهصورت مستمر در حال انجام است.
احداث ۲۳ واحد مسکونی نوساز در منطقه ۱۸
شهرداری منطقه ۱۸ در ادامه اجرای مسئولیت های اجتماعی محوله از سوی دولت ، پس از اتمام بازسازی نقاط آسیب دیده جنگ رمضان ، ۲۳ واحد مسکونی نوساز را نیز برای شهروندان احداث خواهد کرد.
بر اساس اولویت بندی برنامه های مدیریت شهری در ایام پسا جنگ، دو مجتمع مسکونی که در بحبوحه جنگ رمضان بر اثر اصابت موشک بطور کلی تخریب و غیر قابل سکونت شده بود را در مجاورت میدان الغدیر و بلوار معلم مجدد احداث می نماید.
عملیات آوار برداری و انتقال خاک و نخاله های این دو مجتمع مسکونی انجام و هم اکنون فاز گودبرداری و اجرای فونداسیون در حال انجام می باشد.
مدیریت شهری منطقه ۱۸ متعهد شده تا یک مجتمع ۱۳ واحدی در حاشیه میدان الغدیر و یک مجتمع ده واحدی دیگر را در بلوار معلم برای شهروندان آسیب دیده در جنگ احداث و تا زمان تکمیل ، با اختصاص ودیعه مسکن مناسب، شرایط لازم را برای ساکنین فراهم آورده است.
پیشرفت ۶۰ درصدی فاز دوم پروژه ستاری ـ فهمیده
شهردار منطقه پنج تهران از بهرهبرداری زیرگذر تقاطع بزرگراه حکیم و بلوار تعاون تا دو هفته آینده خبر داد.
محمدرضا پوریافر با اشاره به پیشرفت مطلوب عملیات اجرایی این پروژه اظهار کرد: این طرح با وجود پیچیدگیهای فنی و حجم گسترده تأسیسات زیرسطحی، با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سازمان مهندسی و عوامل اجرایی در مراحل پایانی قرار دارد و تا دو هفته آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه با تدابیر شهردار تهران، پروژههای نیمهتمام منطقه با قوت در حال اجراست، افزود: تقاطع حکیم ـ تعاون یکی از مهمترین پروژههای عمرانی و ترافیکی غرب پایتخت محسوب میشود که بهرهبرداری از آن تأثیر مستقیمی بر بهبود دسترسیهای شهری و کاهش بار ترافیکی منطقه خواهد داشت.
پوریافر با اشاره به عملیات اجرایی انجامشده در این پروژه گفت: در جریان احداث زیرگذر، معارضات متعدد تأسیساتی شامل خطوط انتقال گاز، شبکههای آب با قطرهای مختلف، فیبر نوری و سایر زیرساختهای شهری جابهجا و ساماندهی شده است؛ اقدامی که به گفته مسئولان پروژه از جمله عملیاتهای کمنظیر در میان طرحهای عمرانی پایتخت به شمار میرود.
شهردار منطقه پنج تهران با تأکید بر اهمیت ترافیکی این طرح تصریح کرد: زیرگذر حکیم ـ تعاون تأثیر مستقیمی بر روانسازی تردد در محور بزرگراه حکیم و محلههای پیرامونی از جمله شهرزیبا، سازمان آب ، ارم و فردوس خواهد داشت و بر اساس مطالعات انجامشده، زمان سفر در این محدوده را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
وی ادامه داد: دسترسیها، رمپها، لوپها و دوربرگردانهای پیشبینیشده در این پروژه، حجم ترافیکی موجود در این محدوده را کاهش خواهد داد. بزرگراه حکیم نیز به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی و خروجی تهران به سمت کرج و منطقه ۲۲، روزانه حجم بالایی از ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را تحمل میکند و اجرای این طرح میتواند در رفع گرههای ترافیکی این بخش از شهر مؤثر باشد.
به گفته پوریافر، این زیرگذر به طول یکهزار و ۲۵۰ متر و با اجرای دیوارهسازی و طراحی معماری ویژه در حال احداث است و پس از بهرهبرداری، ضمن ارتقای سطح خدمات حملونقلی، به یکی از پروژههای ماندگار عمرانی در غرب تهران تبدیل خواهد شد.
شهردار منطقه پنج تهران همچنین از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی فاز دوم پروژه تقاطع بزرگراههای شهید ستاری ـ فهمیده خبر داد و گفت: بهرهبرداری کامل این پروژه در روانسازی ترافیک غرب تهران اثرگذاری قابل توجهی خواهد داشت.
وی با اشاره به نتایج اجرای فاز نخست این پروژه افزود: فاز اول در مسیر شمال به جنوب تأثیر بالایی بر کاهش ترافیک داشته است؛ بهطوری که پیش از اجرای آن، ترافیک سنگین این محدوده تا بلوار آیتالله کاشانی و خیابان ناصر حجازی امتداد پیدا میکرد، اما اجرای پروژه نقش مؤثری در کاهش بار ترافیکی منطقه ایفا کرده است.
پوریافر تأکید کرد: تقاطع بزرگراههای شهید ستاری ـ فهمیده یکی از پروژههای مهم شهر تهران است که علاوه بر کاهش ترافیک غرب پایتخت، دسترسی از غرب تهران به فرودگاه امام خمینی(ره) و بهشت زهرا(س) و همچنین ارتباط شهرستانها و شهرهای جنوبی اطراف تهران با غرب و مرکز شهر را تسهیل میکند.
تداوم کیفیت هوای سالم تهران
شاخص کیفیت هوای شهر تهران امروز دوشنبه هجدهم خردادماه روی عدد ۶۹ و در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد و این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای شهر تهران روی عدد ۷۲ و در شرایط قابل قبول قرار داشت.
براساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون کیفیت هوای پایتخت، ۱۱ روز در وضعیت «پاک»، ۶۷ روز در وضعیت «قابل قبول» و همچنین ۲ روز «ناسالم برای گروه های حساس» قرار داشته است.
















