جزای نقدی و یک سال حبس برای درمانگر غیرمجاز دامپزشکی در مشهد

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 10:25
مشهد- ایرنا - مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: دستگاه قضایی، درمانگر غیرمجاز در امور درمانی دامپزشکی را به جزای نقدی و یک سال حبس محکوم کرد.

محمود جوادی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال شکایت یک شهروند مشهدی از یک فروشگاه ملزومات حیوانات خانگی (پت شاپ ) مبنی بر انجام عمل عقیم سازی گربه به روش جراحی در محل «پت شاپ» و متعاقب آن مرگ گربه بعد از عمل؛ پرونده ای در یکی از شعب دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی هاشمی شاهرودی مشهد تشکیل شد که ضمن تفهیم دو اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و دخالت در امر درمان دامپزشکی به متهم؛ روند رسیدگی قضایی انجام و در نهایت متهم به تحمل یکسال حبس و جزای نقدی محکوم شد.

امر پیشگیری و درمان در دامپزشکی یک مساله کاملا تخصصی و در حیطه وظایف دکتر دامپزشک دارای پروانه از نظام دامپزشکی می باشد و انجام آن توسط سایر افراد جرم محسوب شده و در پاره ای اوقات از جنبه عمومی جرم مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی است.

از کلیه شهروندان درخواست می شود در صورت شناسایی افرادی که با جعل عنوان و هویت «دامپزشک»، اقدام به درمان در حوزه دامپزشکی می کنند نسبت به معرفی آنها از طریق شماره ۱۵۱۲ یا پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اقدام کنند تا برخوردهای قانونی لازم در این خصوص صورت پذیرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.