بازداشت یک اسرائیلی به ظن جاسوسی برای ایران

افکار نیوز دوشنبه 18 خرداد 1405 - 11:16
سازمان امنیت داخلی رژیم اشغالگر «شاباک» اعلام کرد مردی حدوداً سی‌ساله از ساکنان شهر «بات یام» را به ظن جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.

 در این بیانیه‌ آمده است که در پایان یک تحقیق محرمانه مشترک میان واحد مبارزه با جرایم در منطقه «آیالون» و سازمان شاباک، علیه این مظنون ادعانامه ارائه شده است. همچنین انتظار می‌رود در روزهای آینده کیفرخواست رسمی علیه او صادر شود.بر اساس نتایج تحقیقات، گفته می‌شود این مظنون در اواخر سال ۲۰۲۵ از طریق شبکه‌های اجتماعی با فردی ایرانی تماس برقرار کرده و در ازای دریافت پول، با انجام مأموریت‌های مختلف موافقت کرده است.بازداشت این مظنون در ماه مه ۲۰۲۶ و در چارچوب عملیات مشترک میان شاباک و پلیس صهیونیستی انجام شد. مقامات در جریان تحقیقات اعلام کردند که شواهد علیه او تقویت شده است؛ به‌گونه‌ای که مشخص شد در ماه‌های پیش از بازداشت با طرف‌های ایرانی در ارتباط بوده و چندین مأموریت امنیتی را اجرا کرده است.در این بیانیه به ساکنان اراضی اشغالی هشدار داده شده است که از حفظ ارتباط با طرف‌های خارجی و انجام مأموریت برای آن‌ها خودداری کنند، زیرا چنین اقداماتی نقض جدی قانون به شمار می‌رود و امنیت اراضی اشغالی را به خطر می‌اندازد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.