ریس جمهور کلمبیا: فاشیسم در کاخ سفید عقلانیت را مختل کرده است

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 11:21
تهران- ایرنا- رئیس‌جمهور کلمبیا با انتقاد شدید از سیاست‌های دولت آمریکا، اعلام کرد که «فاشیسم در کاخ سفید منطق را مختل کرده است» و جهان را به سمت تشدید رفتارهای غیرعقلانی سوق می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، دولت ایالات متحده را متهم کرد که با هدف سلطه‌گری، «پول و موشک» را در اختیار بربریت قرار می‌دهد.

وی این اظهارات را در واکنش به آنچه نادیده گرفتن تلاش‌های دولت کلمبیا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر از سوی آمریکا خواند، مطرح کرد.

پترو با اشاره به قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا(OFAC) و همچنین عملکرد دولت در مقابله با تولید و قاچاق مواد مخدر گفت که دولتش بیش از سه دولت پیشین کلمبیا موفق به کشف و ضبط کوکائین شده و همچنین سطح زیر کشت برگ کوکا را ۱۱ هزار هکتار کاهش داده است؛ آماری که به گفته وی از سوی سازمان ملل متحد نیز تأیید شده است.

وی افزود تأکید کرد که ریشه‌کنی مزارع کوکا توسط کشاورزان، به کاهش خشونت و تلفات انسانی در این کشور منجر می‌شود.

پترو همچنین در پیام خود اظهار داشت: «هر هکتار از مزارع برگ کوکا که توسط همان کشاورزانی که آن را کاشته‌اند ریشه‌کن شود، به معنای کاهش شمار کشته‌شدگان در کلمبیاست.»

تنش‌های لفظی میان پترو و مقام‌های آمریکایی در روزهای اخیر افزایش یافته است. این تشدید اختلافات پس از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود را از «آبلاردو دِ لا اِسپریا» نامزد راست‌گرای افراطی انتخابات ریاست‌جمهوری کلمبیا اعلام کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.