تقویت شبکه فوق توزیع برق در شهرستان باوی و مرکز خوزستان

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 12:28
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ظرفیت تامین برق در شهرستان باوی و مرکز استان خبر داد.

علی اصغرخدامراد منگری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت شیبان با هدف گذر از پیک مصرف تابستان سال جاری، افزایش ظرفیت پیدا کرد و بهینه‌سازی شد.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۱۰۲۵ میلیارد ریال بوده است، افزود: در این پروژه یک ترانس با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر جایگزین ترانس موجود در پست که ظرفیت آن ۳۰ مگاولت آمپر بود، شد و ظرفیت پست ۲۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: علاوه بر افزایش ظرفیت، نصب و راه‌اندازی ترانسفورماتور زمین، اجرای عملیات ساختمانی، کابل‌اندازی کنترل و قدرت و نصب رله‌های حفاظتی موردنیاز، دیگر اقداماتی است که برای نوسازی و بهینه‌سازی پست صورت گرفته است.

خدامراد منگری گفت: هدف از بهره‌برداری این پروژه تقویت و افزایش ظرفیت شبکه برق شهرستان باوی و افزایش تاب‌آوری و اطمینان در شبکه برق مرکز استان بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برق به صورت شبکه است و با تقویت یک نقطه اثرات آن بر سایر نقاط نیز مشهود است، افزایش ظرفیت پست برق شیبان، باعث کاهش بارگیری از پست‌های مجاور، اصلاح پروفیل ولتاژ و افزایش امکان مانور در شبکه توزیع منطقه و مدیریت شبکه شد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.