«پلنگ ایرانی» در سرفیروزآباد کرمانشاه دیده شد + فیلم

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 12:47
کرمانشاه- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مشاهده و مستندسازی حضور یک قلاده پلنگ در بخش سرفیروزآباد خبر داد.

به گزارش ایرنا، آزاد شیخ ویسی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه روز دوشنبه در این خصوص گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سوی مردم، محیط‌بانان یگان حفاظت استان موفق شدند حضور این گونه ارزشمند را که به‌صورت گذری در منطقه رویت شده بود، با ثبت تصاویر و ویدئو مستندسازی کنند.

فرمانده یگان حفاظت استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت این رخداد اظهار کرد: بلافاصله پس از مشاهده این قلاده پلنگ، با هماهنگی اداره نظارت بر امور حیات وحش، گروهی از متشکل از کارشناسان و محیط بانان در منطقه مستقر شده و وضعیت زیستگاهی تحت کنترل کامل قرار گرفته است.

00:00
00:00
Download
وی ضمن تأکید بر اینکه جای هیچ‌گونه نگرانی برای اهالی منطقه وجود ندارد، افزود: از مردم محلی و طبیعت‌گردان درخواست می‌شود جهت حفظ امنیت خود و آرامش حیات وحش، از نزدیک شدن به محل مشاهده شده خودداری کنند.
شیخ ویسی اظهار کرد: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش و محیط‌بانان به صورت مداوم در حال رصد منطقه هستند تا از هرگونه تعارض احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا؛ بخش سرفیروزآباد در جنوب شهرستان کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های کشور است و وسعت آن حدود ۲ هزار کیلومتر مربع و شامل ۲۵۳ روستا است.

جمعیت این بخش تقریبا ۳۵ هزار نفر برآورد می‌شود و دارای سه دهستان عثمانوند، جلالوند و فیروزآباد است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.