نسخه‌نویسی در دامپزشکی قزوین الکترونیکی شد

خبرآنلاین دوشنبه 18 خرداد 1405 - 13:26
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از اجرای نسخه نویسی الکترونیکی دامپزشکی در استان خبرداد و گفت: با این اقدام مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و قاچاق دارو و واکسن در صنعت دام و طیور کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «مهدی جلوخانی» مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهارکرد: نسخه نویسی و نسخه پیچی دامپزشکی به صورت الکترونیک در استان قزوین وارد فاز عملیاتی شد و از این پس کلینیسین ها و دامپزشکان استان با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شده و می توانند نسخه نویسی انجام دهند.

جلوخانی توضیح داد: از طریق این سامانه، نسخه نویسی فقط بر اساس تشخیص کلینیسین انجام شده و داروخانه دامپزشکی نیز بر اساس نسخه الکترونیک تجویز شده، اقدام به نسخه پیچی می کند که این روند باعث می شود مصرف آنتی بیوتیک و واکسن هدفمند شده و از تجویز و مصرف بی رویه جلوگیری کرد.

دامپزشکی.jpg

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: سامانه نسخه نویسی که با هدف کنترل مصرف بی‌رویه داروها، پیشگیری از عرضه داروهای خارج از شبکه و ارتقاء سطح سلامت محصولات دامی طراحی شده، امکان ردیابی و کنترل دقیق‌تر داروهای تجویزی را فراهم کرده است.

وی افزود: همچنین در راستای نسخه نویسی الکترونیکی در زنجیره تولید و درمان دام، به ویژه در حیواناتی که محصولات آنها مانند گوشت و شیر برای مصرف انسانی استفاده می شود، می تواند در رصد و پایش باقیمانده ها به عنوان یک ابزار کمکی نقش داشته باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین تاکید کرد: با بکارگیری سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی دامپزشکی، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در بخش دام، طیور و آبزیان و همچنین قاچاق دارو و واکسن در صنعت دامی کاهش می‌یابد که سلامت فرآورده‌های خام دامی و پیشگیری از مخاطرات ورود بیماری‌ها را در پی دارد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.