ایران: شورای حکام باید بداند اجبار و رویارویی منجر به همکاری نمی‌شود

پارسینه دوشنبه 18 خرداد 1405 - 13:30
نمایندگی ایران در وین با اشاره به نشست شورای حکام آژانس نوشت که اجبار منجر به همکاری نمی‌شود.

به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، می نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین در خصوص نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برنامه ایکس نوشت: جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه ژوئن که امروز آغاز شد، به مسائل مهمی خواهد پرداخت.

نمایندگی ایران افزود: شرایط فعلی در رابطه با همکاری هسته‌ای ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نتیجه مستقیم 17 موج حملات مسلحانه غیرقانونی رژیم آمریکا و اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز تحت حفاظت ایران و همچنین تهدیدات جدی مداوم است. این در تاریخ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بی‌سابقه است.

در این بیانیه آمده است: مسئولیت یک عمل غیرقانونی بین‌المللی بر عهده مرتکب آن است و نمی‌توان آن را به قربانی منتقل کرد. شورای حکام آژانس نباید ابزاری برای رهایی کسانی که این حملات را انجام داده‌اند، شود.

نمایندگی ایران همچنین نوشت: شورای حکام باید در مسیر پیش رو محتاط باشد. اجبار و رویارویی منجر به همکاری نمی‌شود. این امر چشم‌انداز یک راه حل دیپلماتیک را تضعیف می‌کند.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.