پدافند غیرعامل بخشی جدایی‌ناپذیر از حکمرانی و امنیت است

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 13:47
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر با تأکید بر ضرورت ارتقای نقش رابطین دستگاه‌های اجرایی، پدافند غیرعامل را بخشی جدایی‌ناپذیر از حکمرانی و امنیت پایدار اعلام کرد.

جواد لقمان‌زاده دوشنبه ۱۸ خرداد در نشست با رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: پدافند غیرعامل یک وظیفه حاشیه‌ای نیست، بلکه بخشی از حکمرانی، امنیت و تداوم خدمات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تنوع تهدیدات پیش‌رو افزود: امروز تهدیدات تنها محدود به حوزه نظامی نیست و تهدیدات سایبری، زیستی، پرتویی و جنگ‌های شناختی نیز از چالش‌های جدی محسوب می‌شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر با قدردانی از حمایت‌های استاندار بوشهر و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، از همکاری دستگاه‌های اجرایی با دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل استان نیز تقدیر کرد.

لقمان‌زاده با تأکید بر نقش فعال رابطین پدافند غیرعامل تصریح کرد: رابطان باید با شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و تدوین برنامه‌های عملیاتی، در اجرای مصوبات و ارتقای تاب‌آوری دستگاه‌ها نقش مؤثر داشته باشند.

وی بر ضرورت آموزش‌های سناریومحور و اجرای تمرین‌های عملی برای ارتقای آمادگی دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: رابطین باید نقش پیش‌برنده و مطالبه‌گر در دستگاه‌های خود ایفا کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.