وزیر خارجه اسپانیا خواستار کاهش فوری تنش‌ها در منطقه شد

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 14:37
وزیر امور خارجه اسپانیا با تاکید بر اینکه هیچ راه‌حل نظامی برای تنش‌ها در غرب آسیا وجود ندارد، یادآور شد که فقط گفت‌وگو و دیپلماسی می‌تواند صلح و ثبات را در منطقه تضمین کند.

به گزارش ایسنا، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امورخارجه اسپانیا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نقض آتش‌بس را محکوم کرد.

او با تاکید بر اینکه «تنها گفت‌وگو و دیپلماسی می‌تواند صلح و ثبات را در منطقه تضمین کند» خاطر نشان کرد که توسل دوباره به خشونت، رنج بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وزارت امور خارجه ایران درباره ضربات دفاعی یکشنبه شب کشورمان علیه اهدافی در اراضی اشغالی ‌بیانیه‌ای منتشر و تصریح کرد: متعاقب نقض‌ مکرر آتش‌بس و تکرار اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان و ایران و همچنین راهزنی دریایی علیه ملت ایران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع چند هدف نظامی را در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین مورد ضربه قرار دادند. جمهوری اسلامی ایران هشدار می‌دهد که هر گونه ماجراجویی شرورانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان یا جمهوری اسلامی ایران، با پاسخ کوبنده و همه‌جانبه نیروهای مسلح شجاع ایران مواجه خواهد شد.

وزیر امورخارجه اسپانیا همچنین در پیام خود تاکید کرد: کاهش فوری تنش ضروری است. هیچ راه حل نظامی در خاورمیانه وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.