آسوشیتدپرس: اسرائیلی‌ها به زندگی زیر سایه جنگ بازگشته‌اند

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 14:45
با ازسرگیری حملات موشکی ایران، اسرائیلی‌ها بار دیگر به شرایط دوران جنگ بازگشته‌اند؛ مدارس در سراسر اراضی اشغالی تعطیل شده و شماری از شهروندان، بنیامین نتانیاهو را مسئول تداوم درگیری‌ها و بازگشت ناامنی به زندگی روزمره می‌دانند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی بار دیگر به روال زندگی در شرایط جنگی بازگشته‌اند؛ وضعیتی که در دور قبلی جنگ متجاوزانه خودشان و ایالات متحده علیه ایران تجربه کرده بودند و این بار با نوعی ناامیدی همراه شده است.

بر اساس این گزارش، مدارس در سراسر اراضی اشغالی تعطیل شدند و در تل‌آویو، خیابان‌ها خلوت‌ است.

صبح روز دوشنبه برای نخستین بار از ماه آوریل تاکنون، هشدارهای امنیتی چندین بار به صدا درآمد و ساکنان ناچار شدند به پناهگاه‌ها بروند.

آسوشیتدپرس نوشت که بسیاری از شهروندان اسرائیلی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را مسئول ازسرگیری حملات موشکی ایران می‌دانند.

«موشه رگو»، اقتصاددان بازنشسته ۶۳ ساله، در این باره گفت: «رفتار دولت و نخست‌وزیر و اینکه چگونه ما را وارد جنگ‌های بی‌پایان کرده و دائماً به حامیان ساده‌لوح خود دروغ گفته است، خواب را از چشمم ربوده است.»

شامگاه یکشنبه وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای درباره ضربات دفاعی کشورمان علیه اهداف رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی ‌تصریح کرد: متعاقب نقض‌ مکرر آتش‌بس مورخ ۱۹ فروردین و تکرار اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان و جمهوری اسلامی ایران، از جمله از طریق همدستی با ارتش تروریستی آمریکا در حملات دو هفته اخیر به کشتی‌ها و اهداف ایرانی در مناطق جنوبی کشور و همچنین راهزنی دریایی علیه ملت ایران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شامگاه یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۵ در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، چند هدف نظامی را در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین مورد ضربه قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر عزم جدی ملت ایران برای دفاع قاطع از امنیت و منافع ملی خود در هر نقطه‌ای که تشخیص بدهد، یادآوری می‌کند که آتش‌بس در لبنان، بخش لاینفک تفاهم آتش‌بس مورخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ بود و دولت آمریکا مسئولیت مستقیم در قبال نقض‌های آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی و پیامدهای مترتب بر آن و نیز هرگونه افزایش تنش در منطقه دارد.

در پی آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز عملیات نصر توسط نیروی هوافضا سپاه علیه پایگاه‌های تلنوف و توانیم رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد: این عملیات در پاسخ به تجاوز موشکی رژیم کودک‌کش صهیونی به چند سایت راداری در سه نقطه کشور انجام شد.

پس از آن هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که رزمندگان نیروی هوا فضای سپاه، در پاسخ به تجاوز دشمن آمریکایی صهیونی به یکی از صنایع پتروشیمی، دقایقی پیش صنایع مشابه در حیفا را مورد حمله موشکی قرار دادند.

این حملات موشکی کوبنده، هر بار آژیرهای هشدار را به صدا درآورده و صهیونیست‌ها را راهی پناهگاه‌ها می‌کند. جنگ‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی علیه دیگر کشورها موجی از نارضایتی را در سرزمین‌های اشغالی، آن هم در آستانه انتخابات پارلمانی، به وجود آورده است. 

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.