رئیس بحران شهر تهران؛ تاب‌آوری تهران بدون هم‌افزایی ممکن نیست

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 14:45
تهران - ایرنا - رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر گسترش همکاری‌های بین‌بخشی برای ارتقای تاب‌آوری شهر تهران، مدیریت بهینه منابع آب و تقویت آمادگی در برابر بحران‌ها تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا تهران، «علی نصیری» روز یکشنبه در نشست مشترک خود با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به جایگاه آبفا در حفظ زیرساخت‌های حیاتی شهر، افزود: سازمان مدیریت بحران خود را موظف به حمایت، هماهنگی و تسهیل همکاری میان دستگاه‌های اجرایی می‌داند و بر تقویت تعاملات میان دو مجموعه در حوزه‌های مرتبط با مدیریت بحران، منابع آب، مدیریت سیلاب، فرونشست زمین و توسعه زیرساخت‌های تاب‌آور تأکید کرد.

وی همچنین ادامه اجرای طرح مخازن آب اضطراری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی و مردمی، توسعه برنامه‌های فرهنگ‌سازی و استفاده از توان شبکه‌های داوطلب محلی را از زمینه‌های مهم همکاری مشترک برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز با تأکید بر رویکرد تعاملی این شرکت با مدیریت شهری، گفت: همکاری نزدیک میان دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیریت شهری می‌تواند نقش مؤثری در رفع چالش‌های زیرساختی و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان داشته باشد.

تأکید مدیریت بحران و آبفای تهران بر توسعه همکاری‌های مشترک برای ارتقای تاب‌آوری شهری

«علیرضا جزءقاسمی» با اشاره به توافقات صورت‌گرفته میان آبفا و شهرداری تهران در ماه‌های اخیر، از حل‌وفصل بخشی از مسائل مشترک و آغاز فصل جدیدی از همکاری‌ها خبر داد و افزود: مدیریت مصرف آب، توسعه بازچرخانی و استفاده از پساب، کاهش برداشت از منابع زیرزمینی و اجرای پروژه‌های مشترک از مهم‌ترین محورهای همکاری میان دو مجموعه است.

وی همچنین با تشریح وضعیت منابع آبی تهران، بر ضرورت تمرکز هم‌زمان بر مدیریت تأمین و مدیریت مصرف تأکید کرد و مشارکت شهروندان در صرفه‌جویی و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف را یکی از عوامل کلیدی عبور پایدار از تنش‌های آبی دانست.

در این نشست، موضوعاتی از جمله توسعه مخازن آب اضطراری، استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، ارتقای آمادگی زیرساخت‌های آبی در برابر مخاطرات، مدیریت فرونشست زمین، رفع معارضات شبکه‌های فاضلاب، آموزش‌های عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های داوطلب محلی مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در پایان بر تداوم جلسات کارشناسی، پیگیری مصوبات مشترک و تقویت همکاری‌های اجرایی در راستای افزایش تاب‌آوری پایتخت و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان تأکید کردند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.