اگر ترامپ نتانیاهو را مهار نکند، ایران نیز به دفاع از شرکای منطقه‌ای خود ادامه می‌دهد

خبرگزاری میزان دوشنبه 18 خرداد 1405 - 15:56

دنی سیترینوویچ، رئیس سابق میز ایران در اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل گفت: به نظر می‌رسد آن چه در مقطع کنونی شاهد آن هستیم، مرحله‌ای از تشدید تنش است که ریشه در تمایل ایران برای تعریف و تحمیل یک «معادله جدید» دارد؛ معادله‌ای که در آن اسرائیل قادر نباشد علیه محور اقدام کند؛ نه فقط علیه ایران، بلکه اقداماتی نظیر حمله به ضاحیه در بیروت. از منظر تهران، دفاع از شرکای منطقه‌ای یک ضرورت راهبردی تلقی می‌شود.

در صورت عدم اعمال فشار موثر بر نتانیاهو برای توقف حملات علیه ایران، تهران به احتمال زیاد به الگوی اقدام متقابل ادامه خواهد داد. در چنین سناریویی، خطر ورود به یک چرخه تصاعدی تنش و حتی درگیری‌هایی خارج از کنترل، به‌طور جدی وجود دارد. به‌ویژه اگر چراغ سبز واشنگتن برای تداوم عملیات نظامی اسرائیل صادر شود. بر اساس ارزیابی من از رفتار و رویکرد فعلی رهبری ایران، آن‌ها قصد ندارند از پاسخ متقابل به هرگونه اقدام اسرائیل علیه خود دست بکشند.

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.