جنگ علیه ایران چگونه محور مقاومت را تقویت کرد؟

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 18 خرداد 1405 - 16:25
پایگاه میدل‌ایست‌آی می‌نویسد جنگ‌افروزی علیه ایران نه تنها باعث تضعیف جبهه مقاومت نشد بلکه آن را تقویت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که آمریکا و رژیم اسرائیل هدف حمله به ایران را فروپاشی شبکه متحدان تهران اعلام کرده بودند، گزارش جدیدی نشان می‌دهد جنگ نه‌تنها این محور را تضعیف نکرده، بلکه به تقویت دوباره آن در چند جبهه منجر شده است.

محورهای اصلی گزارش:

1- تقویت جنگ چندجبهه‌ای
همزمان با حملات علیه ایران، گروه‌های همسو با تهران در عراق، لبنان و یمن وارد میدان شده‌اند و فشار نظامی علیه آمریکا و اسرائیل را در چند جبهه گسترش دادند.

2. بازگشت حزب‌الله به خط مقدم نبرد
برخلاف برآورد تل‌آویو، حزب‌الله پس از ماه‌ها ترور فرماندهان و حملات اسرائیل همچنان توان عملیاتی خود را حفظ کرده و حملات موشکی و پهپادی را ادامه داده است.

3. عراق به میدان تقابل با آمریکا تبدیل شد
گروه‌های مقاومت عراقی حملات علیه پایگاه‌ها و منافع آمریکا را تشدید کرده‌اند و تهدید کرده‌اند در صورت گسترش جنگ، دامنه عملیات را افزایش خواهند داد.

4. یمن و تهدید مسیرهای انرژی جهان
ورود انصارالله به جنگ و تهدید باب‌المندب، همزمان با بحران تنگه هرمز احتمال اختلال گسترده در تجارت جهانی و بازار انرژی را افزایش داده است.

5. تغییر راهبرد ایران از «صبر استراتژیک» به رویکرد تهاجمی
گزارش می‌گوید تهران پس از تجربه فشارهای سال‌های اخیر، اکنون به این جمع‌بندی رسیده که عقب‌نشینی یا محدود کردن محور مقاومت، آسیب‌پذیری ایران را بیشتر می‌کند.

6. جمع‌بندی
این گزارش تأکید می‌کند جنگ علیه ایران برخلاف هدف اولیه آمریکا و اسرائیل، نه‌تنها به فروپاشی «محور مقاومت» منجر نشده، بلکه دوباره منطق «مقاومت چندجبهه‌ای» را در منطقه احیا و تقویت کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.