روسیه از تصرف شهرک «خیمیک» در دونتسک خبر داد

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 17:15
تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته شهرک «خیمیک» در منطقه دونتسک را تصرف کرده‌اند.

به گزارش ایرنا از تاس، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد نیروهای گروه رزمی «جنوب» با انجام عملیات تهاجمی، کنترل شهرک «خیمیک» را در منطقه دونتسک به دست گرفته‌اند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، یگان‌های روسی در چندین محور عملیاتی به پیشروی ادامه داده و به مواضع نیروهای اوکراینی خسارات قابل توجهی وارد کرده‌اند.

مسکو مدعی است ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع حدود ۱۴۴۵ نفر تلفات متحمل شده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، بیشترین تلفات در محور گروه رزمی «شرق» ثبت شده که بیش از ۴۵۰ نظامی اوکراینی را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد نیروهای این کشور طی شبانه‌روز گذشته مواضع، انبارهای مهمات و سوخت، زیرساخت‌های حمل‌ونقل و انرژی مورد استفاده ارتش اوکراین و همچنین محل استقرار نیروهای اوکراینی و جنگجویان خارجی را در ۱۳۹ نقطه هدف قرار داده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هشت بمب هدایت‌شونده و ۶۳۴ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کرده‌اند.

مسکو همچنین آمار تجمیعی خود از خسارات واردشده به ارتش اوکراین از آغاز جنگ را منتشر کرد و مدعی شد که تاکنون ۶۷۱ فروند هواپیما، ۲۸۴ بالگرد، بیش از ۱۵۸ هزار پهپاد، ۲۹ هزار و ۶۶۴ تانک و خودروی زرهی و بیش از ۳۵ هزار قبضه توپ و خمپاره اوکراینی منهدم شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.