مرکز پایش و سنجش آلایندگی‌های محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کلنگ‌زنی شد

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 19:33
شیراز -ایرنا- همزمان با سومین روز از هفته محیط زیست، مرکز پایش و سنجش آلایندگی‌های محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز کلنگ زنی شد. 

به گزارش ایرنا، همزمان با سومین روز از هفته محیط زیست، آیین کلنگ‌زنی مرکز پایش و سنجش آلایندگی‌های محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز دوشنبه با حضور لیلا تاجگردون مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، سعید مصفا مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و جمعی از مدیران و کارشناسان برگزار شد.

این مرکز با هدف توسعه زیرساخت‌های پایش محیط زیستی، استقرار ایستگاه سنجش آلاینده‌ها، تقویت نظام رصد و پایش مستمر وضعیت محیط زیست منطقه و تسهیل خدمات‌رسانی به واحدهای صنعتی مستقر در شرق شیراز احداث خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در این آیین با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی میان صنعت و محیط زیست اظهار کرد: توسعه صنعتی و حفاظت از محیط زیست دو موضوع مکمل یکدیگر هستند و دستیابی به توسعه پایدار زمانی محقق می‌شود که فعالیت‌های صنعتی در چارچوب الزامات و استانداردهای محیط زیستی دنبال شوند.

لیلا تاجگردون افزود: راه‌اندازی مرکز پایش و سنجش آلایندگی‌های محیط زیستی امکان رصد مستمر وضعیت زیست‌محیطی منطقه را فراهم می‌کند و در کنار آن، با استقرار کارشناسان محیط زیست، فرآیندهای مرتبط با صنایع و واحدهای تولیدی نیز تسهیل خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، ارتقای نظام پایش، افزایش دقت در کنترل آلاینده‌ها، تسریع در ارائه خدمات تخصصی به صنایع و ایجاد بستری مناسب برای تعامل سازنده میان صنعت و محیط زیست است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز در این مراسم با اشاره به تفاهم‌ها و تعهدات پیشین میان منطقه ویژه اقتصادی و اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، اظهار کرد: زمینی به مساحت حدود یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع برای احداث این مرکز اختصاص یافته و منطقه ویژه اقتصادی آمادگی دارد علاوه بر واگذاری زمین، در اجرای ساختمان و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز نیز مشارکت کند.

سعید مصفا افزود: استقرار نمایندگی و مرکز پایش محیط زیست در منطقه، فرآیند ارائه خدمات و صدور مجوزهای مورد نیاز واحدهای صنعتی را تسهیل می‌کند و نقش موثری در ارتقای شاخص‌های محیط زیستی و توسعه پایدار منطقه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، معاونان و کارشناسان اداره کل به همراه مدیران منطقه ویژه اقتصادی شیراز همچنین از مرکز تصفیه‌خانه منطقه ویژه اقتصادی و یکی از واحدهای تولید سموم کشاورزی مستقر در این منطقه بازدید کردند و روند تصفیه پساب، نحوه مدیریت پسماندها، رعایت الزامات محیط زیستی و اقدامات انجام‌شده برای کنترل آلایندگی‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بر تداوم پایش و نظارت‌های محیط زیستی به منظور حفظ سلامت محیط زیست و توسعه پایدار فعالیت‌های صنعتی تاکید شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.