ملت لبنان فهمید؛‌ رئیس‌جمهور لبنان نه

همشهری آنلاین دوشنبه 18 خرداد 1405 - 21:13
تبادل آتش اخیر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران سرنوشت خود را با لبنان یکی و همسو میداند. این واقعیت بدیهی را رئیس‌جمهور لبنان نمی‌خواهد درک کند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ در پایان تبادل آتش اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی،‌ ایران یک شرط اساسی گذاشت؛ اینکه «در صورت تداوم تجاوزات و شرارت‌ها، از جمله در جنوب لبنان، اقدامات بسیار شدیدتر و کوبنده‌تر از قبل در راه خواهد بود».

معنی این شرط آن است که جمهوری اسلامی ایران سرنوشت خود را با لبنان یکی و همسو میداند و حاضر نیست بدون تعیین تکلیف وضعیت لبنانی‌ها، به آتش بس با آمریکا ادامه بدهد. این همسویی را مردم لبنان فهمیده اند. شامگاه یکشنبه و همزمان با حملات موشکی ایران علیه اراضی اشغالی، مردم لبنان در نقاط مختلف این کشور از جمله در بعلبک به خیابان ها آمدند و به شادی پرداختند.

با این وجود جوزف عون، رئیس جمهور لبنان راهی متفاوت از ملتش در پیش گرفته است. او چندی پیش در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان، ایران را متهم کرد که از لبنان به عنوان «اهرم چانه‌زنی» در مذاکره با آمریکا استفاده می‌کند. این ادعای واهی توسط عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان به طرز طعنه آمیزی پاسخ داده شد.

عراقچی خطاب به عون گفت: «اگر لبنان برای ایران ابزار چانه زنی بود، ما مدت‌ها پیش به توافق رسیده بودیم». عراقچی در عین حال تاکید کرد که عون باید لبنان را از دست دشمن واقعی خود(آمریکا و رژیم صهیونیستی) نجات بدهد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.