واحد ۲۵ مگاواتی نیروگاه ری با تعمیر فوری در مدار ماند

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 21:23
شهرری ـ ایرنا ـ معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه ری گفت: متخصصان این نیروگاه با انجام عملیات شبانه تعویض رادیاتور و رفع نقص سیستم خنک‌کاری واحد شماره ۱۰، موفق شدند این واحد ۲۵ مگاواتی را یک ساعت زودتر از زمان پیش‌بینی شده به مدار تولید بازگردانند و از خروج آن از مدار جلوگیری کنند.

محمدهادی بلوکات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال بروز اختلال در سیستم خنک‌کاری واحد تولید انرژی شماره ۱۰ نیروگاه ری در بامداد امروز، به منظور جلوگیری از خروج این واحد از مدار تولید برق، عملیات تعویض رادیاتورهای آب و رفع نشتی سیستم خنک‌کاری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این عملیات با مشارکت کارکنان بخش‌های تعمیرات مکانیک، جرثقیل، ایمنی، آتش‌نشانی و بهره‌برداری به صورت فشرده و شبانه انجام شد.

معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه ری ادامه داد: با تکیه بر تجربه و دانش فنی متخصصان نیروگاه، تعویض کامل سیستم خنک‌کاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان رسید و واحد ۲۵ مگاواتی شماره ۱۰ که قرار بود ساعت ۶ صبح به مدار بازگردد، ساعت پنج بامداد وارد مدار تولید شد.

بلوکان تصریح کرد: با اجرای این عملیات، واحد بدون وقفه در چرخه تولید برق کشور حفظ شد و از کاهش ظرفیت تولید نیروگاه جلوگیری به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه ری با برخورداری از توربین‌های گازی متنوع و نیروهای متخصص و مجرب، از جایگاه ویژه‌ای در میان نیروگاه‌های کشور برخوردار است و نقش مهمی در پایداری شبکه برق ایفا می‌کند.

به گزارش ایرنا، نیروگاه ری یکی از نیروگاه‌های تامین‌کننده برق شبکه سراسری در جنوب استان تهران است که در تامین برق مورد نیاز پایتخت و مناطق پیرامونی نقش دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.