هیات‌های مذهبی برای صیانت از وطن، در خیابان‌ها و حرم شاهچراغ(ع) حضور یابند

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 23:27
شیراز -ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر جایگاه ویژه‌ی ایران به عنوان مملکت امام زمان (عج)، از هیات‌های مذهبی خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق برای حضور در خیابان‌ها و احیای سنت عزاداری در حرم حضرت احمد بن موسی (ع)، نقش خود را در صیانت از وطن ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام شامگاه دوشنبه در مراسم گردهمایی سالانه مسئولان، مداحان و ارکان هیئات مذهبی شیراز با محوریت برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های محرم و صفر ۱۴۴۸ با اشاره به تاثیر اقدامات عزاداری بر مواجهه با دشمن اظهار کرد: با حضور و میدان‌داری شما، تیرهای دشمن به سنگ خواهد خورد و در ایام دهه عاشورا، بیش از پیش شاهد ناامیدی دشمن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دوست داشتن وطن جزئی از ایمان است، گفت: ما در روزهایی هستیم که کشور در معرض حملات ظالمانه دشمن قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جایگاه والای ایران افزود: از قدیم الایام مردم ایران اهل بیتی بودند و اهل بیتی زندگی کردند و ما معتقدیم این سرزمین مملکت امام زمان (عج) است.

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت مراسم‌های عزاداری در شیراز اظهار کرد: در چند سال اخیر هیات‌ها تمایل داشتند در خیابان حضور پیدا کنند، امسال شاهد حضور مردم در خیابان هستیم؛ بدانیم که در محرم پیش‌رو حضور خیابانی هیات‌ها اثر ویژه‌ای خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بزرگان همواره می‌گفتند هر خیابانی که در آن زنجیرزنی انجام شود، بیمه امام حسین (ع) است، خاطر نشان کرد: هیات‌ها امسال باید حرکت خیابانی خود را به‌صورت برنامه‌ریزی شده انجام دهند و حتما ساعات حضور در خیابان را به‌دقت تنظیم کنند.

امام جمعه شیراز همچنین به نکته دیگری در خصوص حضور در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) اشاره و بیان کرد: حضور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) رسم قدیمی تمامی هیات‌ها بوده است، اما در سال‌های اخیر از جنبه‌های مختلف کمی کمرنگ شده است.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: هیات‌ها باید برای ورود به داخل حرم اقدام کرده و تمامی مجموعه‌ها با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند تا حضور در حرم را با جدیت پیگیری کنند.

وی با یادآوری این نکته که رهبر شهید، شیراز را سومین حرم اهل بیت (ع) دانستند، گفت: این موضوع باید در دستور کار هیات‌ها قرار گیرد و همگان باید ساعتی را مشخص کنند تا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سینه‌زنی بپردازند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.