سرلشکر ایال زامیر، رئیس ستاد کل اسرائیل، دو بار با دریاسالار برد کوپر، فرمانده سنتکام، گفتوگو کرده است. تنشها روز یکشنبه پس از آن تشدید شد که اسرائیل با وجود آتشبس جاری، پایتخت لبنان، بیروت را بمباران کرد.
شبکه سیانان به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد آمریکا هیچ یک از موشکهای بالستیک شلیکشده از سوی ایران به سمت اسرائیل را رهگیری نکرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شبکه سیانان به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که ایالات متحده هیچ یک از موشکهای بالستیک شلیکشده از سوی ایران به سمت اسرائیل را رهگیری نکرده است. این گزارش با ادعای قبلی یک مقام نظامی اسرائیل در تضاد است.
سیانان ادعا کرد که ارتش آمریکا هیچ یک از موشکهای شلیکشده ایران در آخرین تبادل آتش را رهگیری نکرده است. این اقدام نشاندهنده تغییر رویه نسبت به دورهای قبلی درگیری است، زمانی که نیروهای آمریکایی از سامانههای دفاع موشکی برای کمک به دفاع از اسرائیل در برابر حملات ایران استفاده میکردند. این مقام همچنین به سیانان گفت که ارتش اسرائیل در طول این عملیات با ارتش آمریکا هماهنگی نزدیک داشت.
بر اساس این گزارش، سرلشکر ایال زامیر، رئیس ستاد کل اسرائیل، دو بار با دریاسالار برد کوپر، فرمانده سنتکام، گفتوگو کرده است. تنشها روز یکشنبه پس از آن تشدید شد که اسرائیل با وجود آتشبس جاری، پایتخت لبنان، بیروت را بمباران کرد. ایران متعاقباً موشکهایی به سمت شمال اسرائیل شلیک کرد و اسرائیل بعداً چندین موج از حملات هوایی را علیه ایران انجام داد.
منطقه از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا و اسرائیل به ایران در اواخر فوریه که باعث تلافی ایران علیه اسرائیل و سایر کشورهای منطقه میزبان تأسیسات آمریکا شد، در حالت آمادهباش بوده است. آتشبس موقتی در ۸ آوریل حاصل شد، اما مذاکرات بعداً به دلیل اختلافات بر سر اجرای آن و تحولات بعدی منطقهای متوقف شد.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.