مدیرکل میراث فرهنگی لرستان: اعتبارات دولتی برای مرمت بناهای تاریخی کافی نیست

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 00:06
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به آسیب‌های وارده به بناهای تاریخی در دوران دفاع مقدس و ناکافی بودن بودجه‌های دولتی برای مرمت آن‌ها، خواستار مشارکت عمومی در پویش "همت وزیر" برای بازسازی و احیای این میراث ارزشمند شد.

عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت بسزای بناهای تاریخی به عنوان بخشی از هویت ملی ایران، اظهار کرد: این بناها در دوران جنگ تحمیلی نیز متحمل خساراتی شده‌اند. وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی به تنهایی برای جبران این خسارات و مرمت و بازسازی کامل بناهای تاریخی کافی نیست، از راه‌اندازی پویشی مردمی با عنوان "همت وزیر" خبر داد.

وی از عموم مردم ایران دعوت کرد تا با مشارکت در این پویش، گامی مؤثر در راستای مرمت، بازسازی و بازشناسی هویت‌های تاریخی کشور بردارند.

وی تأکید کرد: حمایت همگانی در این زمینه می‌تواند به خروج بناهای تاریخی از وضعیت نامطلوب فعلی و حرکت به سمت بهسازی و نوسازی آن‌ها کمک شایانی کند.

این مقام مسئول، ضمن اشاره به لزوم توجه ویژه به این میراث گران‌بها، تصریح کرد: امید می‌رود با همت جمعی بتوان از تخریب و فراموشی این آثار ارزشمند جلوگیری کرد و هویت تاریخی ایران را برای نسل‌های آینده حفظ کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.