سفیر ایران: مدعیان حقوق بشر در ننگ فاجعه میناب شریک‌ هستند

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 01:24
لندن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان در یکصدمین روز فاجعه میناب، سکوت، توجیه و تعلل مدعیان حقوق بشر در محکومیت خونبارترین حمله موشکی به یک دبستان در عصر معاصر را همدستی عملی با عاملان این جنایت جنگی دانست.

مجید نیلی بامداد امروز (سه‌شنبه) با انتشار پیامی که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، نوشت: امروز صدمین روز از خونبارترین حمله موشکی به یک دبستان در عصر معاصر است؛ جنایتی که در آن ۱۶۸ دانش‌آموز و عضو کادر آموزشی با موشک‌های آمریکایی آسمانی شدند؛ کودکانی که جرمشان چیزی جز حمل کتاب، مداد و اندیشه نبود.

وی با بیان اینکه ننگ این فاجعه تنها متوجه عاملان آن نخواهد بود، افزود: مدعیان حقوق بشر نیز با سکوت، توجیه و تعلل خود در محکومیت این جنایت جنگی، در عمل در کنار جنایتکاران ایستادند. تاریخ فراموش نخواهد کرد که آنان به جای ایستادن در کنار قربانیان، ناجوانمردانه در پناه سکوت قرار گرفتند.

در نخستین روز تجاوز غیرقانونی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به ایران، یک فروند موشک آمریکایی به دبستانی در شهر میناب اصابت کرد و به شهادت ۱۶۸ دانش‌آموز و عضو کادر آموزشی انجامید.

این حمله که یکی از خونبارترین موارد هدف قرار گرفتن یک مرکز آموزشی در دوران معاصر به شمار می‌رود، موجی از اندوه و خشم عمومی را در ایران و میان نهادهای مستقل حقوق بشری برانگیخت و جمهوری اسلامی ایران آن را مصداق آشکار جنایت جنگی، نقض حقوق بین‌الملل و حمله مستقیم به غیرنظامیان عنوان کرد.

با وجود ابعاد تکان‌دهنده این فاجعه و شهادت ده‌ها کودک در محیط آموزشی، دولت‌های غربی از محکومیت صریح عاملان حمله خودداری و در برابر این جنایت سکوت اختیار کردند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.