رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی عراق، حاکمیت ملی آن را تهدید می‌کند

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 08:41
تهران-ایرنا- یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به نقض حریم هوایی این کشور از سوی رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام تهدیدی حاکمیتی به شمار می‌آید و عراق باید قابلیت‌های خود را برای پایان دادن به این وضعیت و محافظت از حریم هوایی‌ اش تقویت کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از المعلومه، «کریم علیوی»، از ادامه نقض حریم هوایی عراق توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و آن را تهدیدی مستقیم برای حاکمیت کشورش دانست.

علیوی تاکید کرد: ادامه نقض حریم هوایی عراق توسط رژیم صهیونیستی، نقض جدی حاکمیت ملی آن به شمار می‌آید.

وی افزود: این تحولات مستلزم موضع‌گیری روشن دولت و ارزیابی مجدد توافق‌نامه‌های امنیتی با ایالات متحده است تا اطمینان حاصل شود که از حریم هوایی عراق در هیچ عملیات نظامی منطقه‌ای استفاده نمی‌شود.

وی تأکید کرد که عراق باید قابلیت‌های خود را برای محافظت از حریم هوایی خود و جلوگیری از نقض حاکمیتی که آن را به عرصه‌ای برای درگیری‌های منطقه‌ای تبدیل می‌کند، افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد که سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این نقض‌ها، مشوقی برای تکرار آنهاست و ساختار امنیتی منطقه را تضعیف می‌کند.

گفتنی است که آمریکا علاوه بر دخالت گسترده در امور داخلی عراق، آسمان این کشور را تحت کنترل خود دارد و دست رژیم صهیونیستی را برای استفاده از حریم هوایی عراق باز گذاشته است و همچنین مانع از تقویت پدافند و سامانه دفاع هوایی و تجهیز بغداد به تجهیزات نظامی است که با استفاده از آن بتواند از حریم هوایی خود محافظت کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.