نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 08:48
بندرعباس - ایرنا - خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان، تازه‌ترین رویدادها و اخبار استان را به‌صورت روزانه در قالب خبرهای کوتاه و جمع‌بندی‌شده منتشر می‌کند، این صفحه از ساعات ابتدایی صبح فعال بوده و تا پایان شب به‌طور مستمر به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون توسعه و پشتیبانی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر از دانش آموزان هرمزگانی معادل ۷۰ درصد برای دریافت کتاب‌های درسی ثبت‌نام کردند.

حسن جراره افزود: نام‌نویسی برای میان پایه‌ها از اول اردیبهشت آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه دارد و برای پایه‌های ورودی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم نیز از هفتم تیر آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی گفت: دانش آموزان برای نام نویسی می‌توانند به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی texbook.ir مراجعه کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل در روند نام نویسی می‌توانند به مدرسه مربوطه مراجعه کنند.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: قیمت پشت جلد کتاب تعیین کننده است و والدین از پرداخت هزینه اضافی خودداری کنند.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود

اجرای «پروژه نبوغ؛ تسخیر نمره ۲۰» گامی برای موفیت دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی و کنکور

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از اجرای «پروژه نبوغ؛ تسخیر نمره ۲۰» به عنوان برنامه‌ای جامع برای آمادگی دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم در آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: این طرح آموزشی با هدف ارتقای معدل کتبی نهایی دانش‌آموزان و افزایش موفقیت آنان در کنکور سراسری ۱۴۰۵ اجرا شده است.

منوچهر ضیایی با اشاره به اهمیت تسلط مفهومی بر کتاب‌های درسی در نظام جدید سنجش و ارزشیابی اظهار کرد: این پروژه با تمرکز بر بازخوانی دقیق محتوای کتاب‌های درسی پایه‌های یازدهم و دوازدهم و تمرین الگوهای استاندارد امتحانی طراحی شده تا دانش‌آموزان بتوانند با آمادگی بیشتر در آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری شرکت کنند.

وی «بازخوانی کتاب‌محور»، «آموزش تکنیک‌های پاسخ‌دهی»، «برگزاری آزمون‌های سنجشی» و «ارائه خدمات مشاوره‌ای» را چهار ستون اصلی پروژه نبوغ برشمرد و بیان کرد: جامعه هدف این طرح تمامی دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم استان هرمزگان هستند و کلاس‌های آموزشی با بهره‌گیری از اساتید باتجربه و به صورت آنلاین در بستر «وبینار پلاس» برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه در قالب این پروژه ۲۶۰ جلسه آموزشی برای دروس مختلف پایه‌های یازدهم و دوازدهم در سه رشته تحصیلی پیش‌بینی شده است، گفت: اجرای این برنامه از ۱۶ خردادماه ۱۴۰۵ آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود

طرح ملی سنجش سلامت روان به میان مردم هرمزگان آمد

معاون سلامت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی هرمزگان به همراه کارشناسان در محل تجمعات شبانه مردمی حاضر شد و ضمن اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی درباره طرح ملی سنجش سلامت روان، شهروندان را به مشارکت در این پویش فراخواند.

الهام زندآستا آسیب‌های روانی جنگ را نامرئی اما تاثیرگذار اعلام کرد و گفت: این برنامه با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های روانی ناشی از جنگ و تنش‌های روانی بحران‌های منطقه، به صورت چهره‌به‌چهره و با توزیع بروشورهای آموزشی برگزار شد.

وی طرح ملی سنجش سلامت روان را فرصتی برای محافظت شهرواندان از خود و خانواده‌اش دانست و ابراز کرد: پویش «رصد سلامت روان» همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان آغاز به کار کرد که این پویش فراتر از یک طرح غربالگری بوده و شرکت‌کنندگان در صورت نیاز، از حمایت‌های تخصصی مشاوره کاملا رایگان در مراکز دولتی و ۵۰ درصد تخفیف در مراکز غیردولتی بهره‌مند می‌شوند.

زنداستا با تاکید بر زمان‌بندی این طرح خاطرنشان کرد: پویش «رصد سلامت روان» تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت و افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه پویش از طریق لینک https://behzisti.porsline.ir/s/PSY-Screen در این طرح شرکت کرده و از خدمات حمایتی بهره‌مند شوند.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود

برداشت ۸۲۵ تن جو دیم در بندرلنگه

مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه با اشاره به اینکه ۸۲۵ تن جو دیم از مزارع این شهرستان برداشت شده است، گفت: محصول امسال با استفاده از کمباین‌های مخصوص برداشت غلات و دروگرهای پشت تراکتوری جمع‌آوری شده که نقش موثری در سرعت و کاهش ضایعات دارد.

مالک اشتر بینا افزود: برداشت جو دیم از نیمه فروردین ماه آغاز شد و این محصول برای مصرف دام استان استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: امسال ۶۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش‌های شیبکوه و مهران شهرستان بندرلنگه به کشت جو دیم اختصاص داشت.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود

پلمب ۴ عطاری متخلف و کشف ۵۰۰ کیلوگرم اقلام غیرمجاز در میناب

رییس مرکز بهداشت میناب از پلمپ چهار واحد عطاری متخلف و کشف بیش از ۵۰۰ کیلوگرم اقلام غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در این شهرستان خبر داد.

دکتر حمیدرضا بهزادی اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت عمومی و تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های سلامت‌محور، ۶ اکیپ از کارشناسان سلامت محیط و کار مرکز بهداشت میناب، نمایندگان اداره نظارت بر اماکن‌ عمومی، پلیس اطلاعات و نیروی انتظامی از عطاری‌های این شهرستان بازدید کردند که در نتیجه این بازرسی‌ها، چهار واحد متخلف به دلیل عرضه محصولات غیرمجاز و تخلفات بهداشتی پلمب شد.

وی افزود: در این بازدیدها بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع اقلام غیرمجاز و تاریخ‌گذشته شامل پودرهای چاقی صورت و بدن، شکلات کینگ و مقادیر قابل توجهی عرقیات تاریخ‌گذشته کشف، ضبط و از چرخه توزیع و مصرف خارج شد.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود

رونمایی از نخستین کتاب تخصصی خوشنویسی «خط تحریر» در میناب

نخستین کتاب تخصصی در حوزه خوشنویسی «خط تحریر» ‌طی آیینی با حضور مسئولان فرهنگی و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در شهرستان میناب رونمایی شد.

‌مصطفی کریمی رییس اداره ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب در حاشیه مراسم رونمایی از این کتاب در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی و حمایت از هنرهای اصیل، با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی و نقش حیاتی کتاب و مطالعه در ارتقای سطح فرهنگی جامعه، اظهار کرد: امروز شهرستان میناب در عرصه‌های مختلف هنری به‌ویژه در حوزه هنرهای نوشتاری، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری است که نشان از پویایی فرهنگی این منطقه دارد.

‌در این مراسم، مرتضی تازی‌پور ناشر کتاب خط تحریر نیز با تاکید بر رسالت این هنر گفت: یکی از وظایف اصلی خوشنویسی، نمایش کلام زیبا و صیقل‌یافته به جامعه است؛ خوشنویسی هنری است که با قدرت تاثیرگذاری خود، بر روح و نگاه انسان‌ها اثر می‌گذارد.

وی همچنین به آمارهای مربوط به تولیدات کتابی در این مناسبت اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ جلد کتاب چاپ و رونمایی شده و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی می توانند کتاب مورد نظر را در آموزشگاه هنری بوم تهیه کنند.

همزمان با این مراسم نیز نمایشگاهی شامل بیش از ۱۰۰ اثر برتر خوشنویسی برای بازدید علاقه‌مندان افتتاح شد.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود

‌آغاز برداشت محصول لیموترش در بندرعباس

مدیر جهادکشاورزی بندرعباس از آغاز فصل برداشت محصول لیموترش در باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بیش از پنجهزار و ۵۰۰ تن محصول لیموترش برداشت شود.

سلمان انصاری در حاشیه بازدید از باغات منطقه تخت، اظهار کرد: با پایان یافتن مراحل رشد و رسیدن میوه، عملیات برداشت لیموترش رقم محلی در بخش تخت آغاز شده است که به دلیل عطر و طعم بی‌نظیر و کیفیت ممتاز خود، شهرتی دیرینه در بازارهای استان و کشور دارد و این روزها در کانون توجه باغداران منطقه قرار گرفته است.

وی سطح زیرکشت باغ‌های لیموترش بندرعباس را ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و با تاکید بر اهمیت اقتصادی این محصول افزود: ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تخت شهرستان به کشت «رقم محلی» لیموترش اختصاص دارد که به دلیل سازگاری بالا با شرایط اقلیمی منطقه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد عطر، طعم و کیفیت عصاره، همواره گزینه‌ی نخست خریداران در بازار است.

انصاری ضمن قدردانی از تلاش باغداران ابراز امیدواری کرد که با رعایت اصول فنی در زمان برداشت و بسته‌بندی مناسب، ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان شود و این محصول همچون سال‌های گذشته، درخشش خود را در سبد مصرف‌کنندگان حفظ کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.